یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 74042
سلامت نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هفته پیش جلسه گذاشتند و بودجه‌ای برای آغاز اجرای برنامه پزشک خانواده به ما دادند ولی هفته بعد نظر بر این شد که بعد از ۹ استان برنامه در تهران اجرا شود.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت اجرای پزشک خانواده در زیر مجموعه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: طی هفته پیش با صحبتی که پیش‌آمد بودجه‌ای برای اجرای برنامه پزشک خانواده در زیر مجموعه این دانشگاه در اختیار ما گذاشته شد.

وی ادامه داد: ولی با صحبت‌هایی که ظاهراً در جلسات بعدی پیش آمده، نظر بر این است که ابتدا این برنامه در 9 استان کشور شروع شود و بعد در تهران اجرایی شود چرا که تهران شهری بزرگ با 13 میلیون نفر جمعیت است و اجرای این برنامه در تهران هزینه‌های هنگفتی را در پی دارد.

منصوری در پاسخ به اینکه ظاهراً قرار است با ماماها قرارداد مجزایی در برنامه پزشک خانواده بسته شود، گفت: یکی از بحث‌های ما این است که تمام مسئولیت تیم پزشک خانواده را به پزشک بسپاریم و پزشک نیز با نیروها قرارداد ببندد ولی این موضوع هنوز قطعی نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌‌ای برای هماهنگی بیشتر با بیمه‌ها به‌عنوان یکی از ارکان اصلی اجرای پزشک خانواده دارید، گفت: بیمه‌ها نقش مهمی در پیشبرد این برنامه دارند که قاعدتاً سرعت پرداخت آنها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha