یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 74043
سلامت نیوز : احمد شجاعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران پزشکی قانونی ایران را جزو پیشرفته‌ترین سازمان‌ها در جهان دانست و اظهار کرد: ایران رتبه نخست ارائه خدمات پزشکی قانونی در منطقه را دارد و از پزشکان متخصص برخوردار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، وی تجهیزات و آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی را مدرن و در رتبه بالا عنوان کرد و افزود: 350 مرکز پزشکی قانونی با بیش از 700 پزشک در کشور فعال هستند.

این مسئول 52 درصد از مراجعه‌کنندگان به پزشکی قانونی را به دلیل نزاع خواند و یادآور شد: سال گذشته تعداد 598 نفر به دلیل مسمومیت ناشی از قرص برنج در کشور فوت کردند.رئیس سازمان پزشکی قانونی تعداد فوت شدگان به دلیل مسمومیت قرص برنج در گیلان را 90 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد 58 نفر از فوت شدگان مرد و 32 نفر زن بودند.

شجاعی با اشاره به آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در نوروز سال جاری، خاطرنشان کرد: آمار اولیه پس از تعطیلات در 16 فروردین ماه سال جاری ارائه شد که 5.2 درصد کاهش را نشان می‌داد.

افزایش 2.4 درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی در نوروز 92

رئیس سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: آمار قطعی ناشی از تلفات حوادث رانندگی پس از دریافت اطلاعات تمام مصدومان و اضافه شدن افراد حادثه دیده مشخص شده است و 2.4 درصد در تلفات ناشی از حوادث رانندگی در ایام نوروز افزایش داشتیم.

وی طولانی شدن ایام تعطیلات و 30 روزه بودن اسفند ماه را از دلایل افزایش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در ایام نوروز اعلام کرد و گفت: امسال تعداد یک‌هزار و 227 نفر در تعطیلات نوروز کشته شدند.

شجاعی تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سال 91 را یک‌هزار و 141 نفر ذکر کرد و یادآور شد: بیشترین تلفات مربوط به استان فارس با 136 نفر فوتی است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی، استان خراسان رضوی با 92 نفر فوتی و تهران با 81 نفر فوتی را در جایگاه‌های دوم و سوم دانست و بیان کرد: کمترین تلفات ناشی از حوادث رانندگی در نوروز سال 92 مربوط به استان ایلام با 11 نفر فوتی است.

این مسئول گیلان را از استان‌های با تلفات پایین در نوروز سال جاری خواند و اظهار کرد: تعداد 38 نفر در نوروز سال جاری در جاده‌های گیلان کشته شدند که 30 نفر از آنها مرد و هشت نفر زن هستند.

به گفته وی، تعداد 31 نفر در جاده‌های برون‌شهری و هفت نفر در جاده‌های درون‌شهری گیلان در نوروز سال جاری فوت کردند.

شجاعی در ادامه به غرق شدن تعداد یک‌هزار و 74 نفر در سال گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: تعداد 93 نفر از غرق‌شدگان مربوط به گیلان است و 10 درصد از غرق‌شدگان را شامل می‌شود.

مرگ 3 هزار نفر به دلیل مصرف مواد مخدر در کشور

رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه سال گذشته تعداد 3 هزار و 56 نفر به دلیل مصرف مواد مخدر و روان‌گردان در کشور فوت کردند، خاطرنشان کرد: 95 نفر از فوت شدگان مربوط به گیلان بوده و 90 نفر از آنها مرد و پنج نفر زن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha