سلامت نیوز : احمد شجاعی ظهر امروز در بیست‌وهفتمین همایش فصلی مدیران کل پزشکی قانونی سراسر کشور با موضوع «مستندسازی در پزشکی قانونی» اظهار کرد: مستندسازی در پزشکی قانونی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، وی قضاوت با مستندسازی پزشکی قانونی برای قضات را آسان‌تر عنوان کرد و افزود: امسال کارگاه آموزشی مستندسازی در همایش مذکور برگزار می‌شود.

شجاعی با اشاره به راه‌اندازی اتوماسیون تخصصی به صورت آزمایشی در استان خراسان رضوی، تصریح کرد: اتوماسیون مذکور تا پایان سال جاری در تمام استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی حذف کاغذ از روند اداری را از ویژگی‌های اتوماسیون تخصصی دانست و بیان کرد: تمام فعالیت‌های اولیه معاینه‌های پزشکی قانونی به صورت مکانیزه به دادگستری‌ها ارسال می‌شود و قاضی بهتر می‌تواند از نامه‌های ارسالی استفاده کند.

وی در ادامه کمبود نیروی انسانی را از مشکلات پزشکی قانونی اعلام کرد و گفت: کمبود مکان، تجهیزات و نیروی انسانی از اقدام‌های پزشکی قانونی در چهار سال آینده است اما در سال گذشته و جاری با مشکلاتی مواجه هستیم.

شجاعی شرایط کشور را ویژه و استثنایی خواند و اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال جاری را حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند و باید برای تحقق این خواسته تلاش کنیم.

این مسئول حماسه سیاسی را نیازمند هوشیاری، روشنگری، اتخاذ تصمیم صحیح و تشویق برای شرکت فعال تمام مردم در صحنه سیاسی عنوان کرد و یادآور شد: کشور را باید مانند دوران دفاع مقدس با روحیه فداکاری اداره کرد.

بیست‌وهفتمین همایش فصلی مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور با موضوع «مستندسازی در پزشکی قانونی» 28 و 29 اردیبهشت ماه جاری در بندر انزلی در حال برگزاری است.

مدیران، معاونت‌ها و حوزه‌های مختلف سازمان نظام پزشکی در قالب میزگردهای جداگانه موضوع‌های مورد نظر را مطرح می‌کنند و میزگردهای معاونت اداری و مالی، حوزه ریاست، معاونت پژوهشی، کارگاه پزشکی و آزمایشگاهی از جمله موضوع‌ها در همایش مذکور است.

کارگاه آموزشی با حضور "آندرس پاتینو" مشاور منطقه‌ای کمیته صلیب سرخ در خاورمیانه در حوزه پزشکی با عنوان «مستندسازی در تشخیص هویت در پزشکی قانونی» از جمله برنامه‌های همایش فصلی مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور است.

همچنین بازدید از پروژه‌های رشت، رودسر و بندر انزلی، برگزاری نشست شورای قضایی، دیدار رئیس سازمان پزشکی قانونی با کارکنان پزشکی قانونی در گیلان از دیگر برنامه‌های همایش مذکور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha