سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: رشته داروسازی امسال در این استان ایجاد خواهد شد.

محمدرضا مجدی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: راه‌اندازی این رشته در چارچوب سفر رهبر انقلاب اسلامی نیز مطرح بوده که بر اساس برنامه قرار است تا رشته داروسازی امسال در استان محقق شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون رشته پزشکی و دندان‌‌پزشکی در دانشکده علوم پزشکی استان فعال است، تصریح کرد: رشته پزشکی از بهمن چهار سال قبل و دندان‌‌پزشکی از بهمن سال گذشته در استان راه‌اندازی شده است.

مجدی افزود: هم اکنون در این دانشکده‌ها به ترتیب 120 دانشجو و همچنین 27 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین با اشاره به درخواست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مبنی بر راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد پرستاری در این دانشگاه گفت: در این راستا اخیراً سه مسئول از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سفر کردند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، این هیئت با حضور در دانشکده پرستاری و همچنین بیمارستان‌های امام علی (ع) و امام رضا(ع) بجنورد با امکانات این مرکز آشنا و در جریان امور قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: طی بازدید از امکانات استان، این هیئت با نشستی در تهران موضوع ایجاد مقطع کارشناسی ارشد پرستاری در دانشکده پرستاری بجنورد را بررسی و اعلام نظر می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی قدمت دانشکده پرستاری و مامایی بجنورد را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: هم‌اکنون نیز در این دانشکده یک‌هزار و 300 دانشجو وجود دارد که علاوه بر رشته پرستاری در سایر رشته‌های پیراپزشکی تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha