یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 74050

سلامت نیوز : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه تبلیغات دخانیات در تمام رسانه‌های دیداری، شنیداری و دیجیتال را به هر شکل عام و خاص ممنوع اعلام کرده است. همچنین بر اساس این ابلاغ تبلیغات اقلام دارویی در تمام رسانه‌ها به غیر از نشریات تخصصی ویژه حرف پزشکی ممنوع است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بر اساس ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها و عوارض خطرساز سلامت که بیشترین هزینه اقتصادی و اجتماعی را دارند وزارت بهداشت فهرست اقدامات و کالاهای آسیب‌رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصرف و در صد عوارض برای این کالاها را در ابتدای هرسال توسط کار گروهی با مسئولیت این وزارتخانه و با عضویت وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، رفاه و تامین اجتماعی و صنایع و معادن و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی تعیین و ابلاغ می‌کند.

فهرست کالاها و اقدامات آب رسانی به سلامت که به امضای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است به تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی مرتبط با موضوع ابلاغ شده است.

عناوین کامل اقدامات و کالاهای آسیب‌رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصرف مواد به شرح زیر است:

۱-غلات حجیم شده

۲-نوشابه های گازدار شامل انواع کولاها (اعم از معمولی و رژیمی)، نوشابه های گاز دار طعم دار رنگی و بی رنگ و نوشابه های انرژی زا

۳-انواع چیپس

۴-انواع داروهای فاقد مجوز ورود یا ساخت از وزارت بهداشت

۵-خدمات سم پاشی فاقد مجوز وزارت بهداشت

۶-خدمات آرایشی (مانند برنزه کردن با دستگاه­های سولاریوم، خالکوبی، کاشت مو وناخن و امثال آن)

۷-خدمات مشاوره تغذیه مانند روش­های لاغری و چاقی، داروهای لاغری و مکمل های چاقی، خدمات و اقدامات مداخله ای جهت افزایش قد و خدمات بدنسازی فاقد مجوز وزارت بهداشت

۸-استخرها و مراکز تفریحی آبی فاقد مجوز وزارت بهداشت

۹-خدمات و کالاهای گند زدایی و ضدعفونی کننده آب و محیط  فاقد مجوز وزارت بهداشت

۱۰-کالاها و یا اقداماتی که مصرف یا انجام آنها مبین نمایش رفتارهای پر خطر است (مانند مصرف فست فودها و فرآورده های غذایی صنعتی، استعمال دخانیات اعم از قلیان و سیگار)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha