سلامت نیوز : معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: متخصصان زنان و زایمان، پزشکان عمومی، ارتوپدها و جراحان به ترتیب مقام‌های اول تا چهارم بیشترین شکایات پزشکی را به خود اختصاص داده‌اند.

غلامحسن نیک‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ما بیشترین شکایت را از پزشکان متخصص زنان و زایمان داریم چرا که بیشترین تخصص در کشور را متخصصان حوزه زنان و زایمان تشکیل می‌دهند و  از طرف دیگر نصف جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: متخصصان زنان و زایمان به چند دلیل بالاترین آمار شکایت را دارند؛ اول اینکه زنان به دلیل بیماری‌های جسمی و عضوی با این پزشکان در تماس هستند و در ثانی در دوران 9 ماه حاملگی نیز به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه می‌کنند.

پاک‌نژاد افزود: در مرحله زایمان نیز به پزشک متخصص زنان و زایمان نیاز است پس ملاحظه می‌فرمایید که به دلیل تعداد زیاد مراجعه‌کننده،تعداد شاکیان نیز بیشتر است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: دومین دسته شکایت‌ها از پزشکان عمومی است چرا که این پزشکان نیز چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی تعداد مراجعه‌کنندگان زیادی دارند و به عنوان سنگربان اول در مراکز بهداشتی شناخته می‌شوند.

نیک‌نژاد ارتوپدها را در دسته سوم شکایت‌ها دانست و افزود: به دنبال شکستگی‌ها و حوادث، مراجعه افراد به این گروه بیشتر می‌شود که متأسفانه شکایت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، جراحان را در گروه چهارم شکایات پزشکی دانست و افزود: در تمام این موارد موضوع شکایت است و دلیل بر این نیست که رأی نهایی به ضرر پزشکان باشد چرا که اگر موازین علمی رعایت شده باشد شاید حکم به برائت آنها داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha