سلامت نیوز : قاسم آبخضر صبح امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد افزود: صنعت تجهیزات پزشکی در حوزه سلامت پیش از انقلاب کاملاً به خارج از کشور وابسته بود، اما امروز به قدری پیشرفت کرده‌ایم که نه تنها بیش از 54 درصد ملزومات مورد نیاز را خود تولید می‌کنیم، قادر شده‌ایم به عنوان یک صادرکننده تجهیزات پزشکی نیز شناخته شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به صادرات برخی محصولات پزشکی به بیش از 40 کشور دنیا ادامه داد: صنعت سلامت بر میزان دغدغه‌های مردم  می‌تواند بیفزاید و آرامش آنها را تأمین کند.

آبخضر به ضرورت سوق دادن توانمندی‌های داخلی به سمت توسعه تکنولوژی تأکید کرد و گفت: هم دانشگاه‌ها و هم مجموعه صنعت می‌تواند از فرصتی که در این نمایشگاه در اختیار آنها قرار داده شده است به نحو احسن استفاده کنند و با همکاری یکدیگر به اولویتهای تعیین شده برای تولید تجهیزات پزشکی در بخش صنعت دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه 18 کارگاه آموزشی طی چهار روز برپا خواهد بود. در حال حاضر بیش از 40 کشور خارجی از 12 کشور دنیا در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند‌ و پذیرای بیش از 100 میهمان خارجی هستیم و 360 شرکت‌کننده داخلی نیز در نمایشگاه غرفه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha