سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت با انتقاد از عدم حضور اعضای هیئت علمی تمام‌وقت در بیمارستانهای دولتی گفت: این افراد به دلیل اشکال در نوع نظارت، کمتر از 120 ساعت در ماه حضور دارند.

حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با فارس در مورد حضور متخصصان تمام وقت در بیمارستان‌ها افزود: حضور متخصصان تمام وقت، در بیمارستانهای دولتی نیز برابر با 152 تا 154 ساعت در ماه است که طبق قانون باید ۱۸۰ ساعت باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: متخصصانی که تمام وقت نیستند طبق قانون باید 26 ساعت در هفته را در بیمارستانهای دانشگاهی فعالیت کنند، این در حالی است که میزان حضور اعضای هیئت علمی در بیمارستانهای دولتی قدری پایین‌تر از آنچه باید باشد است.

امامی رضوی تصریح کرد: اعضای هیئت علمی در بیمارستانهای دولتی بیش از 120 ساعت در ماه حضور ندارند که به نظر می‌رسد عدم حضور این افراد به دلیل اشکال در نوع نظارت و کارکرد مدیریتی باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: برای اینکه اعضای هیئت علمی تمام وقت، حضور بیشتری را در بیمارستانها داشته باشند باید بر فعالیت و حضور کیفی آنها نظارت بیشتری شود.

وی گفت: در بند 5 ماده 32 قانون برنامه پنجم توسعه کشور تصویب شده است که پزشکان رسمی دولتی مجاز به فعالیت در بخش خصوصی نیستند.

امامی رضوی افزود: گزارش‌های موردی از عدم حضور این افراد، برابر با قانون تمام وقتی وجود دارد که تذکرات لازم به آنها داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha