یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 74066

سلامت نیوز : یک متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه علائم آلرژی در هر سنی ممکن است ایجاد شود، به بیماران توصیه کرد که با مراجعه به پزشک و استفاده از داروهایی شامل آنتی هیستامین‌ها و اسپری‌های استنشاقی نسبت به کنترل آن اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر خسرو ایرانفر اظهار داشت: آلرژی به مفهوم این است که یک ماده خارجی خاص معمولا از طریق استنشاق وارد سیستم تنفسی شده و موجب علائمی نظیر عطسه، خارش بینی، انسداد بینی و مواردی این چنینی می‌شود.

وی گفت: این مواد حساسیت زا شامل گرده گل‌ها، گرد و خاک، آلاینده‌های هوا، قارچ‌های موجود در گلدان‌ها، مو و ذرات پوستی حیوانات خانگی مانند اسب، گربه، سوسک و... است.

ایرانفر افزود: متاسفانه مواجهه با اکثریت این موارد اجتناب ناپذیر است و کنترل ورود این گونه آلرژن ها به سیستم تنفسی بسیار مشکل و گاهی ناممکن است.

وی درخصوص پیشگیری از بروز آلرژی‌ها گفت: کنترل مواجهه با حیوانات خانگی، تهویه مناسب در منزل، کنترل گیاهان آپارتمانی، عدم وجود فرش و مبلمان با ضخامت زیاد و پارچه‌ای و استفاده از بعضی مواد شیمیایی جهت کنترل مواد حساسیت زا از جمله مواردی است که برای پیشگیری توصیه می شود.

ایرانفر مراجعه نکردن به پزشک را موجب تداوم علائم و بروز عوارضی چون سینوزیت‌های مکرر، انسداد بینی، ایجاد پولیپ‌های فراوان در بینی و سینوس‌ها دانست و گفت: این امر ممکن است به صورت غیرمستقیم، گوش میانی را مبتلا و باعث کاهش شنوایی شود.

وی ارائه اطلاعاتی درخصوص سوابق و مسائل شغلی، خانوادگی و ارثی و پاره‌ای از بیماری‌ها را در هنگام مراجعه به پزشک ضروری دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha