سلامت نیوز : قائم مقام مرکز پزشکی مسیح دانشوری از پذیرش 84 بیمار در بخش پزشکی هسته‌ای فردوس این مرکز در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد‌رضا مسجدی با بیان این مطلب که از جمع بیماران فوق 32 بیمار مراجعه‌ کننده از شهرستان بوده‌اند، گفت: قبل از افتتاح بخش PET اسکن تمام بیماران نیازمند به این تشخیص به کشورهای ترکیه، امارات، مالزی و یا کشورهای اروپایی سفر می‌کردند و به غیر از مسائل مالی و تحمیل هزینه‌های گزاف با مشکلات اقامت، زبان و لزوم وجود همراه مواجه بودند.

وی با اشاره به بخش پزشکی هسته‌ای مرکز مسیح دانشوری به عنوان اولین و تنها تولید‌ کننده رادیوداروی مربوط به دستگاه PET در کشور اظهار کرد: سایر مراکزی هم که بخواهند انجام این اسکن را آغاز کنند باید داروی خود را از این مرکز تامین نمایند.

مسجدی مهم‌ترین کاربردهای PET-CT را در تشخیص بیماریهای بدخیم، بیماری ایسکمیک قلبی و بیماری‌های مغز دانست و افزود: PET-CT یک دستگاه تصویربرداری تشخیصی غیرتهاجمی است که با نشان دادن تغییرات متابولیک و عملکردی ضایعه اطلاعاتی را در جهت تشخیص و درمان بیماری مراجعه‌کنندگان در اختیار پزشک قرار می‌دهد.

قائم مقام مرکز مسیح دانشوری وجود درخواست پزشک معالج برای انجام تست PET اسکن را ضروری دانست و گفت: مراجعه‌کنندگان می‌توانند برای تکمیل فرم مربوطه از طریق وب سایت www.pet-ct.nritld.sbmu.ac.ir و یا تماس با پذیرش بخش از طریق شماره تلفن 27122712 اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha