یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲

سلامت نیوز : جوانی که سه روز پیش در پی وقوع حادثه رانندگی دچار آسیب‌دیدگی شدید شد، پس از تایید مرگ مغزی از سوی پزشکان، اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کرد.

ساسان عباسی، مسئول کمیته هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تایید این خبر گفت: بامداد روز چهارشنبه در پی وقوع یک مورد حادثه‌رانندگی جوانی حدود 22 ساله به شدت دچار آسیب‌دیدگی، توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد.

وی ادامه‌داد: پس از انتقال این فرد به بیمارستان، پزشکان با انجام چندین مرحله عمل جراحی، متاسفانه موفق به بازگرداندن وی نشده و مرگ مغزی وی را تایید کردند.

مسئول کمیته هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه پس از مرگ مغزی، پیشنهاد اهدای عضو از سوی کمیته اهدای عضو دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج به خانواده این جوان داده شد، گفت: خانواده این فرد آمادگی خود را برای اهدای اعضای بدن فرزندانشان اعلام و پس از آن آزمایشات اولیه در کمیسیون پزشکی بررسی شد.

وی نام این جوان 22 ساله را «وحید اکبری» اعلام کرد و گفت: پس از آزمایشات اولیه، با تایید تیم‌پزشکی، دو کلیه، کبد، لوزالمعده و روده این بیمار برای اهدا به بیماران نیازمند از بدن وی خارج شد.

عباسی با بیان اینکه عملیات خروج اعضا از بدن در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و با نظارت تیم پزشکی بیمارستان نمازی شیراز انجام شد، گفت: پس از عمل جراحی، اعضای قابل استفاده به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد و هم‌اکنون بنا بر آخرین اطلاعات واصله، این اعضا در حال پیوند به بیماران نیازمند است.

محمدرضا قنبری مسئول روابط‌عمومی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد پیش از این به ایسنا گفته بود در پی تصادفی در حوالی ساعت یک بامداد جمعه 27 اردیبهشت‌ماه میان تریلر، کامیون خاور و سواری سمند یک تن کشته و پنج تن دیگر مجروح شدند که «وحید اکبری» در آن روز به علت اوضاع وخیم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه Icu بستری بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha