دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 74094
سلامت نیوز : محققان با بهره‌گیری از یك راهكار درمانی قدیمی برای درد مفاصل و كوفتگی محصولی با نام نخودسبز یخ‌زده وارد بازار كرده‌اند كه بدون هدر دادن موادغذایی همان تاثیر قدیمی را دارد. محصول ارائه شده از گلوله‌های كوچك جامد شده شربت ذرت و نخود سبز خشك تشكیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ سازمان سلامت ملی بریتانیا توصیه كرده است یك بسته نخودسبز یخ‌زده كه لای یك دستمال پیچیده شده می‌تواند مثل یك بسته یخ عمل كرده و درد مفصل، رگ به رگ شدن، كشیدگی و كوفتی را التیام بخشد. این شیوه موثر و مناسب است چرا كه یخ معمولا آب می‌شود و اثر سرمایی خود را از بین می‌برد، درحالی كه نخود سبز خود را با شكل زانو یا سایر مفاصل تطبیق می‌دهد و زمانی كه دوباره یخ بزند همان تاثیر اولیه را دارد. محققان اكنون یك كیسه نخود سبز تولید كرده‌اند كه می‌توان آن را بدون تغییر شكل دوباره در فریزر گذاشت، با خاصیت نخود سبز شكل مفاصل را به خود می‌گیرد و هرچقدر كه یخ بزند، یخ آن آب شود و دوباره در فریزر قرار بگیرد خاصیت آن تغییر نمی‌كند.

نخود سبزهایی كه با شربت ذرت تهیه شده‌اند درست اندازه واقعی نخود سبز بوده و حتی رنگ آنها را نیز دارند و در بسته‌های 20 تا 50 پوندی برای زانو، شانه و صورت عرضه می‌شوند. این بسته‌ها را باید برای چهار‌ساعت در فریزر گذاشت تا كاملا یخ بزند و بتواند درد را تسكین دهد. توصیه شده است كه این محصول 20‌دقیقه برای یك جلسه سرما درمانی استفاده شود. این محصول را می‌توان با قرار دادن در مایكروویو به صورت یك كیسه گرما بخش استفاده كرد و از آن برای درمان درد مفاصل مزمن بهره گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha