عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از طرح واگذاری مدیریت بخش‌ها به پرسنل بیمارستان‌ها، گفت: در ابتدا پیش‌شرط خودگردانی بیمارستان‌ها، اجرا شدن پوشش فراگیر بیمه‌ها بود اما متاسفانه هر روز شاهد افزایش هزینه‌های درمان برای مردم هستیم.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از طرح واگذاری مدیریت بخش‌ها به پرسنل بیمارستان‌ها، گفت: در ابتدا پیش‌شرط خودگردانی بیمارستان‌ها، اجرا شدن پوشش فراگیر بیمه‌ها بود اما متاسفانه هر روز شاهد افزایش هزینه‌های درمان برای مردم هستیم.

رسول خضری در گفت ‌وگو با خانه ملت، در مورد بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها، افزود: ناهماهنگی در پرداخت حقوق‌ها و دستمزدها، اختصاص ندادن درست و به موقع اعتبارات، پراکندگی در پرداخت پاداش‌ها و همچنین بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها دست به دست هم داده تا بسیاری از بیمارستان‌‌ها با خطر تعطیلی مواجه شوند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه اهمیت بسیار کمی به حوزه بهداشت و درمان داده‌ایم در حالی که بخش سلامت به عنوان اولویت اصلی با سلامت افراد سروکار دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها به معضل بزرگی تبدیل شده‌ است، تصریح کرد: طبق قانون از زمان ارائه فیش‌ها از سوی بیمارستان‌ها، بیمه‌ها دو هفته فرصت دارند تا ۶۰ درصد از بدهی بیمارستان ها را بپردازند و مابقی را نیز به مدت دو ماه پرداخت کنند اما متاسفانه در کشور پرداختی بیمه‌ها بیشتر از ۷ ماه طول می‌کشد.

خضری، با بیان اینکه عمده منابع و درآمدهای بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها قبضه می‌شود، یادآور شد: به طور حتم اگر به حوزه سلامت کمکی صورت نگیرد از کیفیت خدمات کاسته می‌شود که در این صورت دود همه این نابسامانی‌ها به چشم مردم می‌رود.

وی، با انتقاد از طرح واگذاری مدیریت بخش‌ها به پرسنل بیمارستان‌ها، افزود: این طرحی شکست خورده است، بدیهی است طرحی که زیرساخت نداشته باشد موفق نخواهد بود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس نهم، تاکید کرد: در سال ۷۳ قرار بود طبق قانون برنامه اول توسعه تمام آحاد مردم بیمه شوند تا رابطه مالی بین بیمار و پزشک از میان برداشته و بیمه بتواند این بار مالی را به دوش بکشد اما متاسفانه درست اجرا نشدن پوشش بیمه سراسری باعث شد که طرح مذکور با شکست روبرو شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه پیش‌شرط خودگردانی بیمارستان‌ها، اجرا شدن پوشش فراگیر بیمه‌ها بود، تصریح کرد: طبق قانون قرار بود از هزینه‌های بیماران کاسته شود اما در حال حاضر هر روز شاهد آن هستیم که روز به روز این هزینه‌ها افزایش یافته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: این معضلات باعث شده نتوانیم طرح‌هایی مانند واگذاری مدیریت بخش‌ها به پرسنل بیمارستان‌ها را به درستی اجرا کنیم و بدون شک نبود مدیریت قوی و نظارت دقیق بر این مشکلات دامن زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha