سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ از وضع مالیات بر آلاینده‌های محیطی و اختصاص بخش قابل توجهی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها برای سرانه درمان افراد در بودجه ۹۲ خبر داد.

سیامک مره صدق در گفت وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از کمبود سرانه درمانی به ازای هر فرد در کشور٬ افزود: سرانه درمانی در کشور با توجه به هزینه‌های درمانی و بهداشتی که بر هر شخص ممکن است تحمیل ‌شود٬ رقم اندکی است.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: برای کاسته شدن از فاصله سرانه درمانی کشور با استاندارد‌های جهانی٬ کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس پیشنهاداتی را به کمیسیون تلفیق داده که جای امیدواری دارد این پیشنهادات در صحن علنی مجلس آرای لازم برای تصویب نهایی را کسب کنند.

مره‌صدق در تشریح پیشنهاد کمیسیون بهداشت ودرمان به کمیسیون تلفیق٬ افزود: وضع مالیات بر آلاینده‌های محیطی و اختصاص آن به بخش سرانه درمان از جمله پیشنهاداتی است که می‌تواند به افزایش سرانه درمانی کمک کند.

وی ادامه داد: وضع مالیات‌ها بر مواردی نظیر سیگار و سوخت از جمله پیشنهاداتی است که از سوی کمیسیون بهداشت و درمان به کمیسیون تلفیق ارایه شده و این پیشنهادات با دقت نظر اعضای کمیسیون تلفیق هم اکنون به صحن علنی مجلس آمده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ افزود: اختصاص مالیات بر سیگار روز گذشته در صحن علنی به تصویب نمایندگان رسید اما در مورد سوخت آنچه مدنظر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود حاصل نشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی٬ افزود: همچنین٬ مقرر شده بخش قابل توجهی از درآمد حاصله از هدفمندی یارانه‌ها با هدف افزایش سرانه درآمد برای هر فرد اختصاص داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha