سلامت نیوز: پیش نشست «اولین همایش بین‌المللی اخلاق تولید مثل و سومین همایش ملی اخلاق و شیوه‌های نوین درمان  ناباروری» در دانشگاه‌علوم پزشکی جهرم با حضور متخصصان و اندیشمندان آفریقای جنوبی در این دانشگاه‌ برگزار شد.

دکتر سید محمدکاظم تدین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم هدف از برگزاری این نشست را مسائل اخلاقی در خصوص تولید مثل و چالش جمعیت در جهان اسلام، فرصت یا تهدید
بودن افزایش جمعیت در کشور، ابعاد روانشناختی و جامعه‌شناختی این موضوع فرهنگی و اقتصادی در کنار پیامدهای اخلاقی و فقهی کاهش باروری و توانمندسازی خانواده‌ها را عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: اندیشمندان آفریقای جنوبی در حوزه روانشناسی، کلیه ومجاری ادراری همچنین محققین مسائل ناباروری در جهرم به بحث نشستند که نتیجه این نشست ها در اولین همایش بین‌المللی اخلاق تولیدمثل در آذرماه امسال در این دانشگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر لطف‌الله دژکام، دبیر علمی این همایش نیز اظهار کرد: از آنجایی که مسئله جمعیت مسلمانان از نظر ترکیب سلامت همچنین قدرت سیاسی، نظامی، اقتصادی، چالش و گفتگو با تمدن های رقیب اثرگذار است از این جهت آنچه که در همایش اخلاق تولید مثل مطرح می شود مسئله کنترل جمعیت در جهان اسلام می باشد، که در همین راستا از صاحب نظران کشورهای مختلف جهت شرکت در همایش بین المللی تولید مثل و اخلاق در شیوه های نوین درمان ناباروری دعوت شد تا عمده مطالب این همایش پیرامون سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم برخورداری جمعیت جوان در کشور و ارتباط تعداد جمعیت با اهداف دینی و سیاسی در دنیا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه پزشکی جهرم گفت: ما زمینه همکاری با پزشکان متخصص در آفریقای جنوبی را بررسی کردیم که در این زمینه ذهنیت های مناسب و شباهت های خوبی وجود دارد که نتیجه آن همکاری و همفکری کشورهای جهان اسلام را به همراه دارد.

امام جمعه جهرم تصریح کرد: در این نشست از پروفسور ابوالفضل ابراهیم از آفریقای جنوبی که در زمینه درمان ناباروری تالیفات بسیاری دارد همراه با اساتید این نشست دعوت شد تا در همایش جهرم حضور داشته باشند که موضوعات جمعیت شناسی کشورهای مختلف را بررسی کنیم.

فاروغ راندری عضو کمیته علمی ناباروری آفریقای جنوبی در حوزه روانشناسی نیز در این نشست گفت:ما به اینجا دعوت شدیم تا در خصوص برگزاری کنگره سپتامبر در آفریقای جنوبی هماهنگی لازم صورت گیرد که در این خصوص نکات ظریف و مشترکی درحوزه ناباروری با کشور ایران وجود دارد.

غلام حسین، عضو موسسه اسلامی‌پزشکی آفریقای جنوبی در ادامه این نشست گفت: مسائل مطرح شده در این نشست با محققان ایرانی دانشگاه پزشکی جهرم حول محور جنبه‌های اخلاقی پزشکی بوده و ما در کشور خود نیز پیرامون این مسائل بحث و تبادل نظر داریم.

دکتر حسین ابراز امیدواری کرد: ارتباط میان محققان ایرانی و آفریقایی در زمینه مسائل پزشکی به‌ویژه درمان ناباروری افزایش یابد زیرا این دیدگاه‌ها موجب نزدیک تر شدن تفکرات کشورهای مسلمان به یکدیگر می‌شود و می توانیم از نقطه نظرات همدیگر، بهتر و بیشتر در زمینه های مختلف باخبر باشیم.

یادآور می شود اولین همایش بین المللی اخلاق تولید مثل و سومین همایش اخلاق و شیوه های نوین درمان ناباروری آذرماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha