دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 74122
سلامت نیوز : فرآیند انتخاب همسر و ازدواج کردن خیلی راحت تر از حفظ زندگی مشترک است .آگاهی ،شناخت و به کار گیری مهارت های اساسی ارتباطی بین زوجین می تواند ضامن تداوم زندگی مشترک باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اگر هر یک از زوجین خوشبختی خود را وابسته به عمل و رفتار همسرش بداند قطعا کانون زندگی خود را با خطر مواجه خواهد ساخت! بر همین اساس به چند نکته اساسی برای مراقبت از زندگی زناشویی و حفظ رابطه گرم بین زوجین اشاره می کنیم. هر یک از زوجین زمانی احساس می کنند که از نظر عاطفی به طور کامل تامین شده اند که موارد زیر را در زندگی مشترک خود به کار گیرند:

1- عشق: عشق شامل رفتاری است بین دو شخص که در آن حس یکی شدن، اتحاد و شراکت وجود داشته باشد. عشق از نظر عاطفی همان همدلی و یکی شدن است.

2- مراقبت :این عنصر زمانی خود را نشان می دهد که زوجین در قبال هم احساس مسئولیت کنند و وظیفه تامین نیاز های دیگری را به عهده بگیرند .توجه زیاد و کوشش برای راحتی همسر نشانه مراقبت است .

3- شناخت: این عامل شامل بها دادن به احساسات همسر است . از طریق شناخت می توانیم از زاویه دید همسرمان به مسائل نگاه کنیم و به باور های او احترام بگذاریم .

4- احترام : با کلید احترام، حقوق، خواسته ها و نیاز های همسرمان را ارزشمند می دانیم و برای حفظ آن تلاش می کنیم .

5- ستایش: یعنی زحمات و رفتار خوب همسرمان را همیشه به یاد داشته باشیم و قدردان تلاش های او باشیم .

6- پذیرش: یعنی همسرمان برای ما بسیار مهم و با ارزش است و ما پذیرای رفتار های او هستیم. پذیرش گاهی به عنوان گذشت کردن در برابر اشتباهات همسرمان است .

7- اعتماد: یعنی احساس امنیت در کنار همسر و اطمینان از این که آسیبی از جانب همسرمان به ما نمی رسد .حریم شخصی ما حفظ می شود .اعتماد محصول تداوم صفاتی همچون شرافت ،صداقت ،امنیت، عدالت و صمیمیت در روابط زناشویی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha