سلامت نیوز : احساس طرد شدن و مورد علاقه نبودن در میان اعضای خانواده احساس بسیار تلخ و آسیب رسانی است که نیاز است به آن توجه و برای بهبود آن اقداماتی انجام شود. اما در سوال به موضوع بدبینی والدین تان به عنوان مشکل اشاره کرده اید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ درباره سن والدین و میزان تحصیلات آنان توضیحی نداده اید. بدگمانی افراد نسبت به یکدیگر به طور معمول به دنبال یک اتفاق ناخوشایند ایجاد می شود و پس از آن با ذهنیت منفی که افراد نسبت به یکدیگر پیدا می کنند، ادامه می یابد.

با ارزش های والدین تان چه برخوردی دارید؟

به نظر می رسد بدگمانی والدین شما به دنبال موضوع و ماجرایی اتفاق افتاده باشد. یکی از عواملی که باعث بدگمانی افراد نسبت به هم به ویژه والدین نسبت به فرزندان می شود، زیر پا گذاردن ارزش های والدین توسط فرزندان است؛ به عنوان مثال عواملی مانند رعایت نکردن حد پوشش مورد نظر والدین، آرایش کردن، داشتن دوستانی که ویژگی های ظاهری مناسبی ندارند و یا با جنس مخالف در ارتباط هستند می تواند والدین یک دختر را نسبت به او در باره ارتباط با جنس مخالف بدبین کند. همچنین استفاده بیش از حد از گوشی تلفن همراه و مکالمات طولانی، صرف وقت بیش از حد در استفاده از اینترنت نیز می تواند این تصور را تقویت کند. زمانی که هسته اصلی سوء ظن به واسطه این عوامل ایجاد شد، حتی نوسانات خلقی شما و دلگرفتگی هایی که از روابط ناخوشایند خانواده احساس می کنید برای آنان می تواند شاهدی برای صحت تصورشان باشد!

هر چه زودتر با آن ها صحبت کنید

از همه مهم تر این که صحبت نکردن صریح شما با والدین درباره این موضوع می تواند ناخواسته باعث شود آن ها بیش از پیش تصور اشتباه خود را درست بپندارند. بنابراین بهترین اقدام صحبت با والدین و رعایت اصول ارزشی خانواده یا رسیدن به توافقی در اصول ارزشی حاکم بر اعضای خانواده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    15 2
    من دوبار یکی به سایت های زناشویی و یک بار کلیپ های ترانه خارجی که دارای صحنه بود رو دیدم و پدر و مادرم متوجه شدن والان خیلی زجر می کشم کمکم کنید