دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 74125
سلامت نیوز : در حالی که براساس گزارش های آماری دنیا بین ۱۵تا۲۰ درصد از جمعیت عمومی یک جامعه از اختلال وزوز گوش رنج می برند، این آمار در کشورهای صنعتی و رو به توسعه مانند کشور ما بسیار بالاست.

دکتر سعید محمودیان استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب در گفت وگو با خراسان اظهار کرد: استرس، عوامل شیمیایی، مصرف بی رویه دارو و داشتن مشاغلی مانند آهنگری و تراشکاری از جمله عواملی است که خطر ابتلا به این اختلال را در افراد بالا می برد.این متخصص علوم اعصاب شنوایی ادامه داد: عواملی که ذکر شد عوامل شروع کننده و تسریع کننده در بروز وزوز گوش است اما عوامل داخلی زیادی مانند اختلالات غده تیروئید، فقر آهن و کم خونی های خاص مانند آنمی ها، باعث ایجاد وزوز گوش می شود.

علاوه بر این، بیماری هایی که در گوش ایجاد می شود، مانند مینیر و بیماری های نورولوژیکی گوش مانند ام اس و تومورهای مغزی از عوامل دیگر ایجاد وزوز گوش به شمار می آید.محمودیان اضافه کرد: مصرف بی رویه داروهایی که افراد بدون تجویز پزشک آن را مصرف می کنند و استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ مو نیز در ابتلا به این اختلال موثر است. اما از همه مهم تر نداشتن بهداشت روانی، استرس های کنترل نشده و اضطراب هایی است که در جامعه به افراد وارد می شود. وی افزود: هنگامی که این اختلال در افراد مزمن می شود آن ها دائم صدایی در سر و گوش خود احساس می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha