دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 74135
سلامت نیوز : نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه اختصاص یافته به حوزه سلامت باید به شکل درستی هزینه شود زیرا در این صورت است که اهداف ترسیم شده برای این بخش تحقق می‌یابد.

عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هر سال بودجه معینی به حوزه سلامت تخصیص پیدا کرده و در بین نهادهای دخیل در این موضوع توزیع می‌شود تا در راستای اجرای برنامه‌های خود این مبالغ را هزینه کنند ولی باید دقت کرد تا این بودجه اتلاف نشود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحریم کردن کشورمان هستند بنابراین در تخصیص دادن مبالغ و هزینه کردن‌ها باید بیش از پیش دقت و حساسیت به عمل آورد به ویژه در مورد تخصیص بودجه سلامت لازم است این نکته را بیشتر لحاظ کرد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: باید از راه‌اندازی مازاد بر نیاز، خودسرانه و بدون کارشناسی آزمایشگاه‌ها، مراکز رادیوگرافی و امثال آنها خودداری به عمل آورد تا به این ترتیب اعتبار کافی برای ایجاد سایر مراکز مورد نیاز در دسترس باشد همچنین باید از تجویز زائد داروهای مختلف به بیماران نیز خودداری شود.

فتاحی به اهمیت توزیع عادلانه امکانات درمانی و بهداشتی بین اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: باید مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و .. به صورتی در سطح کشور و استان‌ها توزیع شود که همه اقشار جامعه بتوانند به خدمات ارائه شده در آنها در کمترین زمان دسترسی پیدا کنند.

وی با اظهار به اینکه باید به صورتی برنامه‌ریزی شود مراکز مورد اشاره جمعیت بیشتری را زیرپوشش قرار دهند، اظهار داشت: اینکه عنوان می‌شود انسان سالم محور توسعه پایدار است فقط یک شعار صرف برای ترغیب به تلاش و همت بیشتر نیست بلکه واقعیت عینی دارد بنابراین لازم است به صورتی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد که افراد بیشتری به خدمات درمانی، بهداشتی و پیشگیرانه بهتری دسترسی پیدا کنند تا به این ترتیب توسعه کشور نیز در زمینه‌های مختلف تضمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha