دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 74140

سلامت نیوز : پروفسور پروانه وثوق، فوق تخصص خون و آنکولوژی و رئیس هیئت امنای محک که از ابتدای تأسیس محک همواره در کنار بنیانگذاران این موسسه بود، روز گذشته درگذشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ او با علم و دانش خود هزاران کودک مبتلا به سرطان را در مسیر درمان و بهبودی همراهی ‌کرد.

وی از ابتدای فعالیت بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک، به عنوان سرپرست تیم پزشکی، به صورت داوطلبانه، لحظات عمر ارزشمند خود را وقف کودکان مبتلا به سرطان کرد.

پروفسور پروانه وثوق، متولد اسفند 1314 در تفرش بود. وی دکترای عمومی خود را در سال 1342 از دانشکده علوم پزشکی تهران دریافت کرد و دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی‌اش را در دانشگاه‌های کمبریج، ماساچوست و ایلینوی گذراند و دوره تکمیلی پزشکی را در دانشگاه واشنگتن سپری کرد.

پروفسور وثوق فعالیت تخصصی پزشکی‌اش را در سال 1350 از بیمارستان حضرت علی‌اصغر  آغاز کرد. وی که از مؤسسان رشته فوق تخصصی خون و سرطان کودکان بود و توانست بخش هماتولوژی و آنکولوژی را در بیمارستان علی اصغر راه‌اندازی کند.از این استاد فرزانه بیش از 100 عنوان مقاله و کتاب در زمینه بیماری‌های خون و سرطان کودکان به جای مانده است.

حضور فعال او در انجمن‌های تخصصی بین‌المللی چون SIOP/ INCTR / MECCA و همچنین عضویت در گروه اطفال فوق تخصصی خون و سرطان و فرهنگستان علوم پزشکی ایران نشان از دانش و تخصص حرفه ای او است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha