دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 74142

سلامت نیوز : غلامرضا خاتمی افزود: طولانی شدن ریفلاکس نشانه ابتلای کودک به آلرژی است که این بیماری قابل پیشگیری و درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رئیس انجمن گوارش و کبد کودکان ایران اظهار داشت: واکسن‌های پیشگیری از ابتلا به آلرژی در داروخانه وجود دارد و افراد می‌توانند با مراجعه به پزشک و انجام تست آلرژی از حساسیت خود آگاه شوند.

وی بیان داشت: در زمینه پیشگیری از آلرژی باید قبل از آغاز فصل سیستم ایمنی بدن را افزایش داده که در غیر این صورت تهیه واکسن از داروخانه‌ها بدون انجام آزمایش هیچ پایه و مبنای علمی ندارد.

رئیس هشتمین همایش سالانه انجمن گوارش و کبد کودکان به اهمیت تغذیه در کنترل آسم و آلرژی اشاره کرد و گفت: تغذیه کودکان به‌ویژه کودکان مبتلا به آلرژی و افرادی که دارای زمینه ابتلا هستند باید سرشار از روی، سلنیوم، ید، آهن، مس و منگنز باشد.

خاتمی با اشاره به اینکه بروز علائم آلرژی‌های غذایی در کودکی ممکن است پیش درآمد آسم در دوران بزرگسالی باشد، خاطر نشان کرد: کودکانی که به آلرژی غذایی مبتلا هستند ممکن است در آینده مبتلا به آسم شوند.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: والدین باید به بیماری آلرژی در کودکان خود توجه کرده و با مراجعه به پزشک از همان دوران کودکی به درمان بپردازند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

هشتمین همایش سالانه انجمن گوارش و کبد کودکان از اول تا سوم خرداد در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برگزار می شود و علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66924545 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha