سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم که در بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد، افزود: این پروژه ملی با ظرفیت 700 تختخواب از جمله تعهدات دولت در بحث پروژه‌های ملی است که مانند سایر کارهای دولتی قبلاً اقدامات آن انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: بنابراین بودجه این بیمارستان همانند سایر پروژه‌های ملی داده شده است اما متأسفانه فقط بخشی از بودجه‌هایش تأمین شده و در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: با بودجه‌ای که تاکنون داده شده تا امروز کارها پیش رفته است اما به تازگی یکی از خیرین اعلام آمادگی کرده است تا با کمک به این پروژه بیمارستانی اجرای آن را تسریع ببخشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این بیمارستان  540 تختخوابی بزرگترین پروژه درمانی در سطح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که بیمارستان جایگزین بیمارستان شهدای تجریش است.

ابوالقاسمی گفت: اگر سهم پرداخت‌ها به همین شکل که قول داده شده انجام شود پیش‌بینی می‌شود به جای اینکه 20 سال زمان ببرد تا در اختیار مردم قرار گیرد در زمان کمتری و حداکثر 2 سال طول بکشد.

در ادامه این مراسم حاج ناصر بحری اصفهانی خیری که برای ساخت این بیمارستان پیش قدم شده گفت که بدون اجبار پیش قدم شده و روزی که به مرکز جامع کنترل سرطان در بیمارستان شهدای تجریش آمده تا آنجا را احداث کند متوجه شده حجم بیماران نیازمند بسیار زیاد است و با دیدن این تصاویر تصمیم گرفته هر چه که دارد در بیمارستان هزینه کند.

وی که قرار است با کمک دولت حدود 50 میلیارد تومان برای احداث بیمارستان 540 تختخوابی هزینه کند می‌گوید قرار بود قبل از این بیمارستان در جای دیگری که متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود ساختمان بسازد اما با دیدن مردم و استقبال بیماران از مرکز جامع کنترل سرطان تصمیم گرفته 2 تا 3 برابر هزینه را برای کمک به احداث ساختمان اصلی بیمارستان در نظر بگیرد.

این خیر بیمارستان‌ساز تاکنون علاوه بر پیش قدم شدن در احداث بیمارستان 540 تختخوابی مرکز جامع کنترل سرطان را در بیمارستان شهدای تجریش راه‌اندازی کرده است.

 بیمارستان 540 تختخوابی با 14 اتاق عمل، 480 تخت بستری و 128 تخت مراقبت‌های ویژه قرار است به عنوان بزرگترین بیمارستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی احداث شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha