سلامت نیوز : مصطفی قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: از سال 2011 تا 2012، وزارت بهداشت 17 درصد، وزارت علوم 11 درصد و دانشگاه آزاد 3/0- درصد در طی یکسال رشد داشته‌اند که این ارقام نشانه موثر بودن برنامه های وزارت بهداشت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه «هفت دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و ایران» به همراه انستیتو پاستور در میان فهرست دانشگاه‌ها و موسسه تحقیقاتی یک درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند، گفت: در ارزیابی های بین المللی تا ابتدای 2013 میلادی، رتبه دانشگاه علوم پزشکی تهران به زیر 500 رسید.

قانعی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تعیین نقشه جامعه علمی کشور گفت: هر 2 هفته یکبار یک جلسه در این زمینه برگزار می‌شود و برنامه خاصی برای نقشه جامعه علمی کشور و در ذیل آن نقشه سلامت کشور تهیه شده است.

وی به تعدادی از راهبردها در این زمینه از جمله اصلاح ساختار نهادهای علم و فناوری در کشور اشاره کرد و افزود: هدف از نقشه جامع علمی کشور کسب رتبه نخست دانشگاه‌های جهان اسلام است و باید به جایگاه شاخص بین دانشگاه‌های دنیا تا سال 1404 دست یابیم.

افزایش دانشمندان برتر ایرانی در جهان به 12 نفر

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: تا چند وقت پیش ایران دارای 3 دانشمند برتر بود که در لیست دانشمندان مطرح جهان قرار داشت ولی بر اساس آخرین آمارها از روز گذشته تعداد دانشمندان ایرانی در فهرست دانشمندان یک درصد دانشگاه‏‌های علوم پزشکی برتر دنیا به 12 نفر رسید و در تلاشیم تا پایان برنامه پنجم توسعه نیز 8 دانشگاه کشورمان که در رتبه دانشگاه‌های یک درصد جهان هستند را به 10 دانشگاه ارتقاء دهیم.

قانعی با اشاره به وجود 1200 مجله در کشور افزود: 80 درصد مجلات وزارت بهداشت دارای رتبه SCOPUS هستند و فرآیندی را ایجاد کرده‌ایم تا رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور همانند بورس به صورت روزانه محاسبه شود تا مسئولان هر دانشگاه رتبه‌های دانشگاه خود را به طور دقیق رصد کنند.

وی با بیان اینکه در مدت اخیر توانستیم 7 مرکز رشد را به 37 مرکز ارتقاء دهیم، خاطرنشان کرد: تولید داروهای جدید نیز در کشور توانسته است صرفه‌جویی میلیونی در برخی از داروهای گران قیمت برای کشور محقق کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha