دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 74146
سلامت نیوز : مسئول تدوین برنامه دولت یازدهم در جبهه پایداری گفت: رویکرد دولت یازدهم برای نقاط محروم و اصلاح زیربناهای آنهاست تا مشکلات را برطرف کند و نظام سلامت پاسخگو ایجاد کند.

پرویز داوودی در گفت‌وگو با فارس، در مورد اولویت‌های نظام سلامت در دولت یازدهم افزود: اقدام خوبی که در این زمینه انجام شد این بود که بودجه‌‌های بهداشت و درمان در وزارت بهداشت متمرکز شد که البته با توجه به مسائل بیمه اجتماعی اشکالاتی را می‌تواند به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: البته تمرکز بودجه‌های بهداشت و درمان می‌تواند نظام سلامت و هرم آن را منسجم کند و این نظام را پاسخگوتر کند.

داوودی با تأکید بر ایجاد راهکارهای تشکیلاتی ادامه داد: بحث ایده‌پردازی در نظام سلامت گسترده است و استقرار نظام سلامت در اقصی نقاط محروم تا شهرهای بزرگ از سیاست‌های خوبی است که در دولت‌های قبلی وجود داشته و باید دنبال شود.

مسئول تدوین برنامه دولت یازدهم در جبهه پایداری گفت: به عنوان مثال برنامه پزشک خانواده برنامه‌ای مؤثر و مفید است که اگر به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات حوزه درمان را حتی مسائل بهداشتی را حل می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات عمرانی می‌تواند در مناطق محروم انجام شود تصریح کرد: اقدامات عمرانی می‌تواند زیر‌بناهای بهداشتی را تضمین کند که البته اولویت دولت یازدهم برای اصلاح زیربناهای لازم در حوزه پیشگیری از بیماری و بهداشت است.

داوودی گفت: حوزه بهداشت روان نیز بسیار گسترده است و باید در این زمینه بسیار کار شود.این حوزه از ابعاد اقتصادی گرفته تا خانواده و مسائل فرهنگی را در بر دارد و با سایر سیاست‌های اقتصادی و فرهنگی ما عجین شده است.

مسئول تدوین برنامه دولت یازدهم در جبهه پایداری در مورد شاخص عدالت در سلامت که در دولت‌های قبلی محقق نشد گفت: یکی از اقدامات ما تمرکز تشکیلاتی است که می‌تواند پاسخگویی نظام سلامت را بیشتر کند و چالش‌های موجود را برطرف کند. این در حالی است که بیشترین فشار در مناطق محروم است.

داوودی گفت: رویکرد دولت یازدهم برای نقاط محروم و اصلاح زیربناهای آنها است تا مشکلات را برطرف کند در واقع توجه به طبقات پایین و محروم رویکرد اصلی این دولت است.

وی ادامه داد: همچنین با این رویکرد نظام بهداشت در شهرهای بزرگ با اصلاح تشکیلات بهتر می‌شود و  فشاری که بر قشر عظیمی از مردم وارد شده با رویکردی که در دولت یازدهم در نظر گرفته شده کمتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha