دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 74152

سلامت نیوز :بهرام عین اللهی معاون آموزشی در این باره گفت: وزارت بهداشت، علت توسعه طب سنتی را در دنیا نارضایی از درمان‌های طب جدید به ویژه در بیماری‌های مزمن و همچنین استقلال در درمان و عدم وابستگی به خریداری دارو از خارج عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ میکانیکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل جزء معدود دانشگاه‌های کشور است که موافقت اصولی تأسیس دانشکده طب سنتی را کسب کرده است، تصریح کرد: موافقت اصولی این دانشکده به عنوان نخستین دانشکده طب سنتی شمال کشور در 9 مرداد سال 91 در دویست و هجدهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مصوب شد و با امضای وزیر بهداشت به این دانشگاه ابلاغ شد.

میکانیکی اظهار داشت: درمانگاهی در بیمارستان شهید بهشتی بابل به عنوان سلامتکده طب سنتی برای خدمت‌رسانی به مردم مازندران آماده ارائه خدمات است.

وی افزود: از بهمن سال گذشته 5 دستیار تخصصی طب سنتی وارد دانشگاه شدند، این در حالی است که از سال آینده حداقل در یک رشته PhD دیگر (داروسازی طب سنتی) و نیز احتمالاً در 10 رشته کاردانی مرتبط با طب سنتی، دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در حال حاضر هدف ما جایگزین شدن به ‌جای طب رایج غربی نیست، بلکه می‌خواهیم در کنار طب جدید، به درمان بیماران کمک کنیم.

کسب مجوز دانشگاه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی بابل

برپ ایه این گزارش طی مراسمی با حضور معاون آموزشی، مجوز دانشگاه بین المللی برای دانشگاه علوم پزشکی بابل صادر شد.

در این مراسم بهرام عین اللهی گفت: یکی از اهداف بلند انقلاب بحث عدالت است با توجه به محرومیت بسیار زیادی که در بسیاری از شهرها داشتیم هدف ما ایجاد عدالت درکل کشور بوده است آن چیزی که امروزه در دنیا و کشور ما مطرح است بحت عدالت آموزشی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه بابل توانست با زحمات فراون با کمترین امکانات به درجه ممتاز دست پبدا کند.

عین اللهی گفت: بزرگترین ثروت دانشگاه اعضای هیئت علمی هستند یعنی نرم افزاری است که سخت افزار را به کار می‌گیرد.

وی گفت: خوشبختانه شرایط برای دانشگاه علوم پزشکی بابل فراهم شد تا این دانشگاه مجوز دانشگاه بین المللی را دریافت کرد.

عین اللهی هدف ایجاد دانشگاه بین الملل را کار با حداکثر قدرت بیان کرد و افزود: دومین هدف پذیرش دانشجوی خارج از کشور به خصوص در قالب بیداری اسلامی و جذب دانشجویان ایرانی که درخارج از کشور هستند، است.

ارتقای دانشگاه علوم پزشکی بابل به تیپ یک

بر اساس این گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل گفت: براساس رای صادره در جلسه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی، با ارتقای دانشگاه علوم پزشکی بابل به دانشگاه تیپ یک موافقت شد.

میکانیکی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بابل با شش دانشکده و 297عضو هیئت علمی که 12نفر از آنان استاد و 37 نفر دانشیار هستند، حدود ۳ هزار دانشجو را در 62 رشته تحصیلی آموزش می دهد.

وی گفت: این دانشگاه که دارای ۷مرکز آموزشی و درمانی است در زمینه پژوهشی توانسته است توفیقاتی را کسب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha