سلامت نیوز : یک متخصص داخلی گفت: در سال های گذشته حملات قلبی در گروه سنی بالای 50 سال ایجاد می شد ولی در حال حاضر سن بروز این عارضه به 30 تا 35 سال کاهش یافته، سرنوشت تعداد زیادی از مراجعانی که در اثر حملات قلبی به پزشکان مراجعه می کنند به مرگ منجر می شود.

دکتر مصطفی انوری در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه حملات قلبی در میان جوانان شیوع بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر حملات قلبی پس از تصادفات، دومین عامل مرگ و میر جوانان در کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه استرس های موجود در جامعه، نقش اساسی را در بروز حملات قلبی در جوانان ایفا می کند، گفت: به رغم وجود مشکلات اقتصادی که در تمامی جوامع وجود دارد، جوانان باید تلاش کنند با به کارگیری راهکارهای مقابله با استرس تا حدود زیادی با استرس و ابتلا حمله قلبی مبارزه کنند.

عضو هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با بیان اینکه دردهای گوارشی از جمله مشکلات ناشی از استرس است در ادامه گفت: دردهای گوارش از دیگر مشکلاتی است که در میان جوانان شیوع دارد، این مشکل در اثر افزایش میزان اسیدیته معده ایجاد می شود که گاه منجر به گاستریت ( ناراحتی معده) می شود.

انوری در ادامه با تاکید بر اینکه نوع تغذیه تاثیر زیادی در ایجاد دردهای گوارشی دارد، گفت: رعایت اصول صحیح تغذیه در پیشگیری از این مشکل اهمیت دارد، جوانان باید سعی کنند وعده‌های غذایی را در زمان معینی صرف کنند. گرسنگی های طولانی مدت باعث ایجاد مشکلات عدیده گوارشی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha