سلامت نیوز : به گفته مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هرچند تعرفه‌های درمان در بخش خصوصی اعلام شده است، اما مراکز درمانی بخش خصوصی در استان‌های مختلف می‌توانند بنابر میزان محرومیت استان، تعرفه‌های درمان را کاهش دهند، اما نمی‌توانند تعرفه را به بالاتر از سقف تعیین شده افزایش دهند.

محمدباقر هوشنگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اعلام سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی در بخش خصوصی را قطعی ندانست و اظهار کرد: سقف تعرفه‌های درمان خصوصی باید مجددا توسط استان‌ها تعیین شود و سقف اعلام شده، نهایی نیست.

وی در مورد علت قطعی نبودن سقف تعرفه‌های درمان در بخش خصوصی بیان کرد: ممکن است یک استان جزء استان‌های محروم کشور باشد و باید بر اساس محرومیت و وضعیت اقتصادی آن استان، تعرفه‌های درمانش مشخص شود.

هوشنگی با اشاره به اینکه یک گروه معین در مرکز هر استان سقف تعرفه‌های درمان در بخش خصوصی را مشخص می‌کنند، گفت: سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی در بخش خصوصی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های تابعه با توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی منطقه و در سقف تعرفه‌های مصوب اعلام شده کشوری تعیین می‌شود.

مدیر کل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سقف تعرفه‌های درمان در بخش خصوصی توسط رییس دانشگاه و رییس سازمان نظام پزشکی استان و یک نماینده از سازمان‌های بیمه‌گر پایه استانی تعیین و پس از تایید استاندار، توسط استاندار ابلاغ می‌شود.

وی همچنین در مورد زمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی بخش خصوصی در هر استان اظهار کرد: زمان ابلاغ این تعرفه‌ها نیز در اختیار استان‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha