سلامت نیوز :  رییس انجمن پزشکان کودکان ایران با بیان اینکه هشت تا 10 درصد کودکان ایرانی مبتلا به آلرژی غذایی هستند، گفت: افزایش مصرف فست فودها باعث رشد جایگاه آلرژی در کودکان شده است و متاسفانه روزبروز در حال گسترش است.

دکتر غلامرضا خاتمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: بعضی مواد غذایی حاوی آلرژن‌های غذایی و حساسیت زا هستند که از جمله آنها می‌توان به شیر، بادام زمینی، سویا، تخم مرغ و ماهی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سنین زیر دو سالگی مهم‌ترین ماده غذایی آلرژی‌زا برای کودکان شیر گاو است، گفت: بنابراین شیر گاو در صورت بروز حساسیت باید از رژیم غذایی مادر حذف شود.

رییس انجمن پزشکان کودکان ایران وجود زمینه آلرژی را ارثی دانست و گفت: در عین حال عوامل محیطی باعث تظاهر بیماری می‌شوند. توصیه می‌کنیم به منظور پیشگیری از بروز علائم مواد غذایی حساسیت‌زا در هر دوره‌ای حذف شوند.

این فوق تخصص گوارش و کبد کودکان به گسترش غذاهای جدید مانند فست فودها در جوامع مختلف نیز اشاره کرد و گفت: سس و سایر افزودنی‌های موجود در فست فودها در بروز آلرژی بی‌تاثیر نیستند.

خاتمی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از خانواده‌ها نوشابه جایگاه پررنگی دارد و فرزندان در بیرون از محیط منزل از فست فود تغذیه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha