سلامت نیوز : جمعی از پزشکان و پرستاران اسپانیایی در اعتراض به برنامه دولت این کشور برای خصوصی‌سازی شش بیمارستان دولتی، دست به اعتراضات هفته‌ای زده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گروهی از پرسنل بیمارستانی مادرید در اعتراض به واگذاری مدیریت شش بیمارستان دولتی به شرکت‌های خصوصی، اعتراضاتی را ترتیب داده‌اند که تا اوایل ماه آینده میلادی ادامه خواهد داشت. این معترضان قصد دارند پنج اعتصاب یک روزه را هر هفته تا ابتدای ماه ژوئن ترتیب دهند.

کارکنان بیمارستانی در اسپانیا معتقدند که کاهش بودجه اختصاصی دولت به بخش خدمات درمانی بسیار چشمگیر بوده و این اقدام، گامی برای خصوصی‌سازی کامل است.

پزشکان معترض به این اقدام دولت معتقدند: بدون شک این کار بر کیفیت خدمات‌رسانی بیمارستان‌های دولتی تاثیر سوء می‌گذارد و متقابلا باعث می‌شود که سیلی از بیماران برای دریافت خدمات بهتر به بیمارستان‌های خصوصی هجوم آورند غافل از این که اولویت نخست شرکت‌های اداره کننده بیمارستان‌های خصوصی، منافع مالی خودشان است.

دولت اسپانیا با واگذاری بخشی از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی طی یک دوره‌ 10 ساله، حدود شش میلیارد دلار در هزینه‌هایش صرفه‌جویی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha