دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 74168

سلامت نیوز :  مطالعات جدید از سوی پزشکان آمریکایی نشان می‌دهد که به رغم فقدان شواهد کافی مبنی بر مفید بودن سیگار‌های الکترونیک، افراد سیگاری آن را وسیله‌ای مفید برای ترک سیگار می‌دانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این بررسی پزشکان به نتایج جالبی دست یافته‌اند. آنها متوجه شدند یک سوم از افراد سیگاری که قصد ترک سیگار را دارند از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند. همچنین این افراد نسبت به سیگاری‌هایی که برای ترک سیگار از این وسیله استفاده نمی‌کنند، کمتر به هدفشان می‌رسند.

حدود 21 درصد از کاربران سیگار الکترونیک پس از گذشت هفت ماه، موفق می‌شوند مصرف دخانیات را کنار می‌گذارند در حالی که این رقم در افرادی که بدون استفاده از این وسیله سیگار را ترک می‌کنند، 31 درصد است.

سیگارهای الکترونیک نیکوتین بخار شده را به فرد می‌رساند اما حاوی تنباکو نیست و دودی تولید نمی‌کند. با این حال برخی از متخصصان معتقدند که این وسیله می‌تواند جایگزین خوب نیکوتین برای سیگاری‌ها باشد. هرچند عده قابل توجهی از کاربران سیگارهای الکترونیک اظهار می‌دارند که این وسیله تاحدی به افراد کمک می‌کند که سیگار را کنار بگذارند یا از میزان استعمال آن بکاهند اما برای تایید این اظهارات انجام مطالعات کلینیکی کافی برای ارائه شواهد پزشکی قابل استناد ضروری است.

یکی از محققان در این مطالعه اظهار داشت:‌عوامل متعددی وجود دارد که ممکن است فرد را به استفاده از سیگار الکترونیک متقاعد سازد. برخی از سیگار‌ی‌ها بر این باور هستند که روی آوردن به این نوع سیگارها، فرایند ترک سیگار را آسانتر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha