سلامت نیوز :  یک پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عفونت های ادراری و کلیوی در دوران کودکی شیوع بالایی دارد و بی توجهی و عدم درمان به موقع آن، زمینه بسیاری از بیماری های دیگر را فراهم می آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علیرضا گلشن اظهار داشت: عفونت های ادراری تا یک سالگی در پسران و پس از آن در دختران شایع تر است.

وی ادامه داد: عفونت های ادراری در پسران قبل از یک سالگی بیشتر به دلیل ختنه نکردن و در دختران به دلیل کوتاه بودن مجرای ادرار بروز می کند.

گلشن عنوان کرد: عفونت های کلیوی در کودکان که به طور معمول همراه با تب است، بخش کوچکی از قسمت اصلی کلیه را از بین می برد و اگر درمان نشود و چند مرتبه تکرار شود در بزرگسالی به فشار خون و نارسایی های کلیوی منجر خواهد شد.

وی با ذکر این که برگشت ادرار شایع ترین دلیل عفونت ادراری در کودکان است، گفت: تشخیص دلیل عفونت ها در کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در مرحله نخست باید کودک از نظر برگشت ادرار بررسی شود.

گلشن با ذکر این که عفونت‌های کلیه باید جدی‌تر گرفته شود، خاطرنشان کرد: بعد از دوره درمان عفونت، بهتر است یک آزمایش برای اطمینان از برطرف شدن و ریشه کن شدن آن انجام شود تا از عود دوباره آن پیشگیری به عمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha