سلامت نیوز : مدیر ارشد شرکت نوونوردیسک پارس در حاشیه برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره سالانه پیشگیری از دیابت در محله اعلام کرد که با وجود اعمال تحریم های همه جانبه غرب علیه شهروندان ایرانی، بیماران دیابتی، هموفیلی و اختلالات رشد با کمبود دارو در سالجاری مواجه نخواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر آرش نصرتی با بیان این مطلب تصریح کرد: طی ماه های اخیر حدود 35 میلیون یورو داروی دیابت به کشور وارد شده و بیماران دیابتی نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

این عضو کمیته داوران نخستین جشنواره سالانه پیشگیری از دیابت تاکید: کرد این جشنواره در ادامه حرکت اتوبوس دیابت در کشور و در راستای تلاش برای اطلاع رسانی بیشتر به جامعه در خصوص عوارض و دلایل ابتلای شهروندان به دیابت برگزار شده است.

نصرتی تصریح کرد: بیش از 316 هزار و 900 نفر از شهروندان با ارسال آثاری مانند فیلم کوتاه، شعر و داستان، تجربیاتشان در زمینه دیابت را به تصویر کشیده و در این جشنواره مشارکت کردند.

این مدیر ارشد شرکت نوونوردیسک پارس به تداوم برگزاری دوره های غربالگری دیابت و پیشگیری از عوارض ناشی از این بیماری اشاره کرد و گفت: بیش از 15 هزار شهروند ایرانی تا کنون مورد غربالگری دیابت قرار گرفته اند و آموزش های لازم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری و در صورت ابتلا، با راههای مقابله با پیشرفت این بیماری آشنا شده اند.

لازم به ذکر است ، شهروندان ایرانی بدلیل کم تحرکی و علاقه مندی به غذاهای فوری ( فست فود) بیشترین میزان مبتلایان به دیابت در جهان را شامل می‌شوند.

در پایان این جشنواره 10 تن از شهروندان که با ارسال آثاری در این جشنواره شرکت کرده بودند، مورد قدردانی قرار گرفتند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha