زمان اعلام رسمی تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری نزدیک میشود و در بازار گرم انتخابات بسیاری از افراد بدون توجه به اینکه آیا توان و برنامه لازم را برای نامزدی ریاست جمهوری دارند ثبت نام کرده اند که البته شورای نگهبان با یک اقدام قابل تحسین از برخی کاندیداها برای احراز صلاحیت آنها برای ریاست جمهوری برنامه خواسته است.

باقری لنکرانی ، وزیر سابق بهداشت ، صلاحیت کاندیداتوری ریاست جمهوری را دارد؟
سلامت نیوز: زمان اعلام رسمی تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری نزدیک میشود و در بازار گرم انتخابات بسیاری از افراد بدون توجه به اینکه آیا توان و برنامه لازم را برای نامزدی ریاست جمهوری دارند ثبت نام کرده اند که البته شورای نگهبان با یک اقدام قابل تحسین از برخی کاندیداها برای احراز صلاحیت آنها برای ریاست جمهوری برنامه خواسته است.

به گزارش سلامت نیوز البته کاندیداها باید بدانند که سابقه آنها در سمت هایی که داشته اند محفوظ بوده و گذشته کاری آنها برهمگان معلوم و شفاف است. از جمله این افراد وزیر اسبق وزارت بهداشت است که حضور چهار ساله وی در وزارت بهداشت میتواند در تائید یا عدم تائید صلاحیت وی نقش موثری بازی کند.

ضعف شدید نظام آموزش پزشکی و وضعیت نامطلوب جایگاه دانشگاه های ایران در رتبه بندی جهانی از انتقادات مهمی بود که در دوره وزارت بر وی گرفته شد .به طوری که دکتر رضا ملک زاده وزیر بهداشت سابق ، گزارشی از وضعیت تنزل جایگاه دانشگاه ها در رتبه بندی جهانی را به مقام معظم رهبری ارائه  داد.

البته انتقادات دوره وزارت وی به همینجا ختم نمی شود و فقدان مدیریت صحیح باعث شد حجم مشکلات انبوهتر شده با این وجود لنکرانی در دوره وزارتش، به دلیل نگاه سیاسی مآبانه اش به پیشنهادها و نظرات کارشناسانی که از خارج از بدنه مدیریتی نظام سلامت از سوی نمایندگان مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، سازمان نظام پزشکی، وزرای سابق و اسبق بهداشت، به او ارائه می شد بی توجهی کرد تا جایی که مشکلات فراوان بهداشت و درمان کشور وی را تا پای استیضاح کشاند.

مشكل بهداشت مواد غذایی، عدم نظارت كافی بر امور دارویی كشور، كمبود و نیاز شدید مناطق و شهرهای مرزی به بیمارستان و درمانگاه، عدم پرداخت حقوق پزشكان خانواده و آثار سوء آن عدم اجرای مصوبات استانی از جمله محورهایی بود که طرح استیضاح وی را رقم زد.

هرچند که این استیضاح اعلام وصول نشد اما استیضاح کنندگان همچنان به برگزاری این استیضاح به دلیل بی كفایتی وزیر و مدیران استانی وی و همچنین افزایش هزینه های درمانی اصرار داشتند.

وی در حالی در دولت دهم کنار گذاشته شد که قبل از آن ،رئیس جمهور وی را جوانی دانشمند دانست و گفته بود آقای باقری لنکرانی مثل هلو می ماند که البته وی به تازگی در مصاحبه ای گفته که این سخنان  اوقاتش را تلخ کرده است.

با این اوصاف باید دید آیا افرادی که در پست وزارت عملکرد چندان مثبتی نداشته اند می توانند بر جایگاه مهمی مانند ریاست جمهوری تکیه زنند؟ آیا شورای نگهبان برنامه های این افراد را برای اداره کشور کار آمد و مفید میداند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha