عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تجهیزات بی کیفیت را تهدیدی برای سلامت بیماران اعلام کرد و گفت: نوسانات نرخ ارز و کاهش بودجه سلامت و تحریم ها باعث شده تا تجهیزات پزشکی بی کیفیت وارد مراکز پزشکی شود که این امر سلامت مردم را تهدید می کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تجهیزات بی کیفیت را تهدیدی برای سلامت بیماران اعلام کرد و گفت: نوسانات نرخ ارز و کاهش بودجه سلامت و تحریم ها باعث شده تا تجهیزات پزشکی بی کیفیت وارد مراکز پزشکی شود که این امر سلامت مردم را تهدید می کند.

سلیمان عباسی در گفت وگو با پانا، اظهار کرد: بعد از نوسانات زیاد نرخ ارز در بازار، حوزه درمان و سلامت مردم نیز تحت تاثیر قرار گرفت به طوری كه تجهیزات پزشكی ارزان قیمت و بی كیفیت وارد مراكز پزشكی و درمانی شد و به نوعی بستر سلامت جامعه و مردم را با خطر مواجه كرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند رو به افزایش واردات تجهیزات پزشکی بی ‌كیفیت گفت: نوسانات نرخ ارز، حمایت نكردن دولت و نظام بانكی سبب شده واردكنندگان دیگر تمایلی به فعالیت در این بخش از خود نشان ندهند و در نتیجه سوداگران غیرقانونی جایگزین آنها شوند و اقدام به واردات تجهیزات غیراستاندارد كنند.
وی ادامه داد: افزایش تحریم‌ ها و كاهش اعتبارات حوزه سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‌پزشكی نقش موثری در تامین تجهیزات پزشكی مورد نیاز كشور داشته به طوری كه این امر سبب شده واردات تجهیزات پزشكی ارزان قیمت و غیراستاندارد از خارج مدنظر واردكنندگان قرار گیرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شركت های واردكننده داخلی باید واردات كالاهای باكیفیت را در دستور كار خود قرار دهند، اظهار داشت: مسئولان حوزه بهداشت و سلامت کشور باید با اتخاذ تدابیر مناسب و افزایش محدودیت ها، ادامه فعالیت واردكنندگان غیرقانونی تجهیزات پزشكی را غیرممكن کنند.

به گفته وی، نبود نظارت مداوم و منسجم از سوی دستگاه های نظارتی بر فعالیت این افراد باعث شده تا سلامت و بهداشت با خطر مواجه شود.

عباسی خاطرنشان کرد: نوسانات نرخ ارز در بازار و تحریم ها سبب شده كمبود اعتبارات بیش از گذشته به چشم آید و وزارت بهداشت به دلیل مشكلات اعتباری نتواند تجهیزات پزشكی با كیفیت وارد بازار كند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از کالاهای بی کیفیت سلامت مردم را به خطر می اندازد، تصریح کرد: نارسایی در حوزه درمان و سلامت شرایط را به جایی رسانده كه تجهیزات پزشكی بی كیفیت در اختیار بیماران قرار می گیرد كه استفاده از این كالاها هم سلامت مردم را به خطر انداخته و هم منابع مالی كشور را هدر می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha