سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی تخصصی ناباروری و باروری ایران، از وجود 60 مرکز درمان ناباروری در کشور خبر داد و گفت: ایران، اولین کشوری است که در خاورمیانه به درمانهای نوین ناباروری پرداخته و جایگاه بالایی در دنیا داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد پارسانژاد در نشست خبری اظهارداشت: نوزدهمین کنگره انجمن علمی تخصصی ناباروری و باروری ایران از یکم تا سوم خرداد ماه جاری در سالن غرضی بیمارستان میلاد برگزار می شود.

وی با اشاره به تصمیم هیئت مدیره جدید انجمن مبنی بر برگزاری این کنگره در تهران و یکی از شهرستانها، اظهارداشت: قرار شد این کنگره یک سال در تهران و یک سال در یکی از شهرستانهای کشور که دارای مرکز درمان ناباروری است، برگزار شود. از همین رو، شانزدهمین دوره در شیراز و هجدهمین آن در تبریز برگزار شد و امسال که نوزدهمین دوره آن باشد، در تهران برگزار می شود.

پارسانژاد افزود: این انجمن از 3 رشته فوق تخصصی ناباروری زنان، جنین شناسی و اورولوژی تشکیل شده است.

به گفته وی، در کنگره امسال علاوه بر متخصصین این 3 رشته ، گروههای پرستاری و مامایی که در امر درمان ناباروری دخیل هستند، حضور دارند.

رئیس انجمن علمی تخصصی ناباروری و باروری ایران، از برگزاری پنل اخلاق در شیوه های نوین درمان ناباروری در این کنگره خبر داد و افزود: این پنل، مرکب از فقها، حقوقدانان و روانشناسان است که جنبه های فقهی و حقوقی این موضوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند.

پارسانژاد با اعلام اینکه کنگره های گذشته به صورت بین المللی برگزار می شد، ادامه داد: کنگره امسال به صورت داخلی برگزار می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که در کنگره امسال موضوع تنظیم خانواده و جمعیت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، افزود: موضوعاتی مثل تنظیم خانواده می بایست توسط سیاستگذاران و جمعیت شناسان، مورد بحث قرار گیرد و پزشکان، سهم بسیار ناچیزی در این موضوع دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha