سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 74201

بسیاری از سیگاری‌ها به خصوص زنان تصور می‌کنند که سیگار کشیدن آنان را لاغر نگه می‌دارد در حالی که کارشناسان سلامت در این مطالعه تاکید کردند این یک باور غلط عمومی است و توهمی بیش نیست.

سلامت نیوز: بسیاری از سیگاری‌ها به خصوص زنان تصور می‌کنند که سیگار کشیدن آنان را لاغر نگه می‌دارد در حالی که کارشناسان سلامت در این مطالعه تاکید کردند این یک باور غلط عمومی است و توهمی بیش نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شورای مالزیایی کنترل دخانیات در گزارشی اعلام کرد: این باور در میان بسیاری از مصرف‌کنندگان سیگار به ویژه زنان وجود دارد که مصرف این ماده دخانی می‌تواند وزن آنان را متعادل نگه دارد.

«مایمون آلیاس» به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات اظهار داشت: زنانی که به مصرف سیگار روی می‌آورند اغلب اهمیت نمی‌دهند که کشیدن سیگار روی سلامت و ظاهر آنان تاثیر مخرب دارد.

متخصصان در این مطالعه از تمامی زنان سیگاری درخواست کرد به منظور حفظ سلامت خود و اطرافیانشان، کشیدن سیگار را کنار بگذارند چرا که این عادت مضر خطر ابتلا به بیماری‌های سرطان، مشکلات قلبی و سکته مغزی را به میزان چشمگیر افزایش می‌دهد.

همچنین در هر نخ سیگار 7000 نوع ماده سمی وجود دارد که این مواد سمی می‌تواند آسیب جدی به سلامت کودکان وارد کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه استار، مسئولان حفظ سلامت مالزی از دولت این کشور درخواست کردند تا قوانین مرتبط با تولید محصولات دخانی را کنترل کنند و عادات مصرف سیگار را در میان مردم کاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha