سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 74204
سلامت نیوز: کم خوری و پرخوری از اختلالات روانی رفتاری شایع در سنین دانشجویی می باشد که تاثیرات بسیار مهم و جدی بر سلامت آنان دارد.

فیروزه ساجدی، عضو مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: کم خوری عصبی در دانشجویان دختر شایع تر است که به صورت رفتارهای سرسختانه در جهت کاهش وزن همراه است.

وی طی مقاله ای با عنوان کم خوری و پرخوری عصبی دانشجویان که در این کنگره سراسری سلامت دانشگاهها مطرح شد افزود: در پرخوری عصبی که به طور کامل شایع تر است محرومیت های طولانی مدت غذایی با حملات متناوب پرخوری های واکنشی همراه با رفتارهایی جبرانی مثل القای استفراغ کردن و استفاده از مسهل ها همراه است.

ساجدی گفت: برخلاف کم خوری عصبی که به طور پیشرونده فرد دچار کاهش وزن می شود در پرخوری عصبی وزن متغییر است و اکثرا طبیعی است.

عضو مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: شیوع این دو بیماری که جزء اختلالات خوردن می‌باشد در دو دهه اخیر افرایش نیافته است.

وی اظهار داشت: قبلا تصور می شد این بیماری ها در خانواده هایی دارای سطح اقتصادی - اجتماعی متوسط تا بالا شایع تر است ولی مشخص شده که سطوح پایین تر اقتصادی و هم در کشورهای توسعه یافته و هم در حال توسعه در نژادهای مختلف دیده می شود.

ساجدی گفت: باید در مراحل ضعیف تر هر یک از اختلالات خوردن را تشخیص داد و جهت درمان و پیگیری از پیشرفت آنها اقدام نمود.

 وی مرحله اولیه این بیماری را به صورت تیمی درمان های جسمی، دارویی، تغذیه ای و درمان های رفتاری روانی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha