سلامت نیوز: نوجوانان و جوانان از مشتریان پر و پا قرص تلویزیون هستند که به آنها خشونت تحویل می دهد. بسیاری از محققان به دنبال كشف اثر تماشای خشونت تلویزیونی بر جوانان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، نتایج بررسی پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد افراد از دو سالگی تلویزیون تماشا می کنند و به طور متوسط هر فرد 8 تا 18 ساله، سالانه 10 هزار صحنه خشونت بار تماشا می‌کند.

کودکان و نوجوانان پس از ساعت ها تماشای صحنه های خشونت بار خشن و پرخاشگر می شوند.

نتایج بررسی دانشمندان بر روی 28 کودک و نوجوان در معرض خشونت تلویزیونی نشان داد مشاهده خشونت تلویزیونی، سبب افزایش رفتار پرخاشگرانه میان دوستان، هم کلاسی‌ها و ... می شود.

نتایج حاصل از بررسی‌های تجربی نشان ‌داده مشاهده مختصر خشونت در فیلم‌های تلویزیونی موجب افزایش کوتاه مدت رفتار پرخاشگرانه می‌شود که به نظر می‌رسد چنین تاثیری در کودکان و نوجوانان به علت برخورداری آنها از تمایل بیشتر به پرخاشگری و تحریک، بیش از دیگران باشد.

علاوه بر ضرورت تحقیق جدی در مورد میزان تاثیر مستقیم خشونت تلویزیونی بر خشونت فیزیکی، بررسی تاثیر رادیو و تلویزیون بر روابط  و ویژگی های بین فردی مانند کینه ‌توزی، بی‌عاطفگی، بی‌تفاوتی، بی‌احترامی و ناتوانی در درک احساس دیگران ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha