سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس٬ گفت: مشکلاتی نظیر افزایش هزینه‌های درمانی٬ بالارفتن قیمت دارو و نقص در پرداخت‌های بیمه‌ای نتیجه نوع نگاه غیرمنطقی مسئولان اجرایی کشور به حوزه بهداشت و درمان است.

مسعود پزشکیان در گفت وگو با خانه ملت٬ افزود: در لایحه بودجه کل کشور سهمی که به بهداشت و درمان اختصاص یافته کمتر از آن چیزی است که بتواند جوابگوی مرتفع شدن معضلات پیش‌روی این حوزه شود.

نماینده مردم تبریز٬ اسکو وآذرشهر در مجلس شورای اسلامی٬ تأکید کرد: مشکلاتی که برای مردم در زمینه افزایش هزینه‌های درمانی٬ بالارفتن قیمت دارو و نقصان‌ در پرداخت‌های بیمه‌ای به وجود آمده به خاطر نوع نگاه غیرمنطقی مسئولان اجرایی کشور به حوزه بهداشت و درمان است.

پزشکیان با انتقاد از نحوه مدیریت و هزینه‌کرد بودجه جاری حوزه بهداشت و درمان٬ ادامه داد: این موضوع از مواردی است که بر مشکلات به وجود آمده در حوزه بهداشت و درمان اثربخشی مستقیم دارد، علاوه بر این تبعیض‌ در تخصیص بودجه به بخش‌های مختلف بدنه درمانی کشور نیز این ناکارآمدی را دو چندان کرده است.

وی همچنین در تشریح اقدامات انجام گرفته در کمیسیون تلفیق برای افزایش بودجه بهداشت و درمان کشور٬ ادامه داد: اختصاص ۱۰ درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها به ارزش تقریبی ۵ هزار میلیارد تومان از جمله اقداماتی است که با مساعدت نمایندگان در مجلس شکل گرفت و می‌تواند راهگشای بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان کشور باشد.

پزشکیان همچنین با انتقاد از افزایش چندین برابری نرخ دارو در کشور به دلیل شفاف نبودن سیاست‌های دولت در زمینه اختصاص ارز مرجع به دارو٬ تصریح کرد: به دلیل اینکه سیاست‌های دولت در زمینه تخصیص ارز مرجع روشن نیست٬ بازار دارو دچار تلاطم و حرکات پاندولی است که این مسئله بیماران و داروخانه‌ها را دچار آسیب‌های فروان کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ همچنین درباره اختصاص بودجه ۲۲۰۰ میلیاردی برای پرداخت مابه‌ التفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله‌ای به حوزه دارو٬ افزود: این رقم به طور قطع جوابگوی برطرف شدن افزایش قیمت دارو نخواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی٬ گفت: قاچاق دارو یکی از پدیده‌هایی است که در اثر شفاف نبودن سیاست‌های ارزی در زمینه دارو به وجود خواهد آمد که این پدیده مشکلات عدیده‌ای نظیر کاهش نظارت بر حوزه دارو و به خطر افتادن سلامت بیماران را در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha