سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 74240
سلامت نیوز: عضو هیات امنا و رییس هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور با بیان اینکه تلفات ناشی از امراض و بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات به 60 هزار نفر در سال می‌رسد، اظهار کرد: این آمار بیش از 2.5 برابر تلفات جاده‌ای است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن معین شیرازی در نشست خبری روز جهانی و هفته ملی بدون دخانیات ضمن تاکید بر اینکه مقدمه بسیاری از اعتیادها در جوانان، مصرف سیگار است، اظهار کرد: اگر خانواده‌ها و مسوولان بخواهند جلوی اعتیاد جوانان به مواد مخدر را بگیرند، بایستی از سیگاری شدن آنها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه بایستی مهارت "نه گفتن" را به جوانان آموخت، اظهار کرد: این مهارت‌آموزی تنها از طریق دادن شخصیت به جوانانمان میسر خواهد شد. باید به حرف دل آنها گوش کرد. پای صحبت‌های آنها نشست و آگاهی‌های لازم را به نحو مناسبی به آنها منتقل کرد.

رییس هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور با بیان اینکه خداوند قدرت اختیار و انتخاب را در وجود انسان نهاده است، اظهار کرد: هیچ فرد گرفتار مواد دخانی را نمی‌توانید بیابید که از سیگاری شدن خود راضی باشد و بگوید خوب است. علت این امر آن است چون به آن وابسته شده‌اند، امکان ترک برایشان مشکل است.

شیرازی اضافه کرد: باید در نظر داشت که هیچ شخصی داوطلبانه از خطر استقبال نمی‌کند. یکی از بالاترین آمارهای تصادفات در جهان مربوط به ایران است. در صورتی که همه این افراد به قصد داشتن سفری سالم، وارد جاده‌ها می‌شوند. در مقابل ما افرادی را داریم که با میل خود برای خرید سیگار هزینه می‌کنند و سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.

وی با بیان اینکه تلفات ناشی از امراض و بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات به 60 هزار نفر در سال می‌رسد، اظهار کرد: این آمار بیش از 2.5 برابر تلفات جاده‌ای است.

رییس هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور در ادامه به گسترش مصرف قلیان در کشور اشاره کرد و گفت: چندان متعارف نیست که بزرگترها جلوی فرزندان خود سیگار روشن کنند و حرمتی میان خانواده‌ها وجود دارد. همچنین میزان مصرف سیگار در جوامع عمومی کاهش پیدا کرده است.

شیرازی ادامه داد: اما متاسفانه شاهد هستیم بزرگترها حتی قلیان را به فرزندان کوچک خود تعارف می‌کنند و متاسفانه قلیان جای خود را به عنوان یک تفریح و تشریفات ویژه در بین خانواده‌ها باز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha