سلامت نیوز: یک متخصص مغز و اعصاب گفت: سندروم GB با حمله سیستم ایمنی به اعصاب آغاز شده و با علائمی مانند سوزش و خواب رفتگی ناگهانی در یکی از اعضای بدن آغاز می‌شود.
سیدمحمد سلاجقه در گفت‌وگو با فارس، در مورد علایم سندروم GB به عنوان یکی از بیماریهای حوزه مغز و اعصاب اظهار داشت: در این بیماری سیستم ایمنی بدن به اعصاب حمله می‌کند که باعث ضعف بدن و مشکلات حسی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه هاروارد افزود: سوزش و حالت خواب رفتگی ناگهانی در پا و انتقال این حس در نقاط مختلف بدن یکی از علایم بارز این بیماری است که ممکن است با حسی در پا و همراه با ضعف عضلانی بدن رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه مصرف داروهای تنظیم‌کننده ایمنی بدن مانند IVIG می‌تواند جلوی پیشرفت این بیماری را بگیرد افزود: تعویض سرم خون نیز در کاهش این بیماری مؤثر خواهد بود، البته ممکن است در این بیماری یک قسمت خاصی از عصب درگیر شود که اختلال حسی، حسی - حرکتی یا حتی اتوایمیون ایجاد کند.

این متخصص مغز و اعصاب در مورد میزان شیوع این بیماری گفت: یک تا ۴ درصد هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند که بیشتر در سنین 30 تا 40 سالگی دیده شده ولی ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد.

سلاجقه گفت: این بیماری مزمن نیست و با یک دوره دارویی قابل درمان است که در صورت درمان نشدن به موقع ممکن است مشکل تنفسی ایجاد کرده و بدن را بسیار ضعیف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha