سلامت نیوز: در حدود 10 هزار و بیش از 28 هزار نمونه خون بند ناف در بانک های عمومی و اختصاص جمع آوری و ذخیره سازی شده است.

هانیه زینالی، کارشناس بانک سلولهای بنیادی ( خون بند ناف) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تاکنون بیش از 28 هزار نمونه خون بند ناف در بانک های اختصاصی و 10 هزار در بانك های عمومی خون بند ناف رویان در کشور ذخیره سازی شده است.

وی بیان کرد: سلولهای بنیادی  که از خون بند ناف گرفته می شوند بسیار پر توان و نامیرا هستند و در اثر تکثیرهای پیاپی دچار پیری نمی شوند.

زینالی افزود: به دنبال کسب نتایج ارزشمند در درمان بیماری های لاعلاج با استفاده از سلول های بنیادی، تشکیل  بانک های نگهداری خون بند ناف مورد توجه قرار گرفته است.

این کارشناس با بیان این مطلب که امروزه بانک های متعددی به صورت عمومی  و اختصاصی جهت ذخیره سازی خون  بند ناف در سراسر جهان راه اندازی شده است گفت: در حال حاضر در ایران نیز بانک های خون بند ناف وجود داشته و به ارائه خدمات جمع آوری، جداسازی و ذخیره سازی سلولهای بنیادین خون بند ناف نوزادان با توافق والدین پرداخته است.

 وی در ادامه بیان کرد: فرآیند عضویت و نگهداری نمونه در بانک خون بند ناف شامل هفت مرحله است که پس از اتمام آن، خون بند ناف با حفظ هویت خانواده متقاضی برای آنان ذخیره سازی می شود.

این کارشناس در پایان گفت: خانواده هایی که مایل باشند می توانند خون بند ناف نوزاد خود را اهداء کنند تا برای فرد دیگری که نیاز  به پیوند دارد مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha