سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 74261
سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان داد که آلودگی هوا و آلودگی صوتی هر دو ممکن است خطر بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،‌ دکتر «باربارا هافمن» استاد اپیدمیولوژی محیط زیست در موسسه تحقیقاتی پزشکی محیط زیست لایبنیتس (IUF) و رهبر این تحقیقات گفت: بسیاری از تحقیقات بر روی آلودگی هوا بود در حالی تحقیقات دیگر بر روی آلودگی صوتی بوده است.

هافمن گفت: این تحقیقات در هر دو زمان نشان داد که هر نوع آلودگی به طور مستقل با آترواسکلروز تحت بالینی در ارتباط است.

اغلب آترواسکلروز عروق کرونری و در نتیجه انسداد عروق تغذیه‌کننده ماهیچه قلب، منجر به انفارکتوس میوکارد می‌شود که درمان آن، آسان نخواهدبود.اگر شریان بسته‌شده شریان کرونر اصلی باشد احتمال مرگ انسان وجود دارد.

محققان با تجریه و تحلیل داده‌های جمعیتی در منطقه «رودهر» آلمان دریافتند که قرار گرفتن در معرض آلودگی ذرات ریز هوا و قرار گرفتن طولانی مدت در سر و صدای ترافیک خطر قلبی عروقی را در بیش از 4200 نفر به طور متوسط در سن 60 ساله را در سه شهر تحت تاثیر قرار داده است.

محققان پس از کنترل سن، جنس، وضعیت سیگار کشیدن، فعالیت بدنی، مصرف الکل و عوامل دیگر که می‌تواند بر نتایج تأثیر گذارد، دریافتند که آلودگی هوا و صدا به میزان قابل توجهی میزان بالینی سخت شدن شریانی که به عنوان «کلسیفیکاسیون آئورت قفسه سینه و یا TAC شناخته شده است را افزایش می‌دهد.

هافمن همچنین افزود: به نظر می‌رسد که هر دو عامل آلودگی (هوا و صدا) مهم باشد و به جای تمرکز بر یک خطر هر دو باید در سطح جامعه درنظر گرفته شوند.

به گفته هافمن، این تحقیقات نیاز به زمان بیشتری برای دو متغیر دارد.

به گزارش پایگاه خبری هلث‌دی‌نیوز آمریکا، دکتر «فیلیپ بندر ترکمن» استاد بهداشت عمومی دانشگاه آریزونا گفت که این تحقیقات حائز اهمیت است، چرا که این تحقیقات نشان داده است که هر دو آلودگی هوا و آلودگی سر و صدا، مشکلات سلامتی را به همراه دارند.

اگر چه این تحقیقات ارتباط بین قرار گرفتن در معرض سر و صدا و آلودگی هوا و سخت شدن شریانی را نشان می‌دهد اما یک رابطه علت و معلولی را ثابت نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha