سلامت نیوز: رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران پیشنهاد داد که معبری در پایتخت به نام مرحوم پروفسور «پروانه وثوق» نامگذاری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در جریان پانصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه قدردانی از خدمات شخصیت‌های برجسته در عرصه‌های علوم و فناوری و همین‌طور فعالان امور خیریه و نهادهای غیردولتی از جمله اموری است که شورای شهر باید آن را دنبال کند، به فوت پروفسور پروانه وثوق از اساتید سرطان‌شناسی و رییس هیات امنای موسسه خیریه حمایت از کودکان سرطانی (محک) اشاره کرد و گفت: وی از بزرگترین بنیانگذاران فعالیت‌های خیریه برای مبتلایان به سرطان و درمان کودکان سرطانی بوده است و در این حوزه کارنامه درخشانی دارد.

ابتکار پیشنهاد داد که به پاس قدردانی از زحمات وی، معبری به نام «پروانه وثوق» نامگذاری شود.

وی در ادامه از فرصت گرامیداشت یاد پروفسور وثوق استفاده کرد و به علل و عوامل بروز سرطان‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: قطعا یکی از دلایل این موضوع، آلودگی‌های زیست محیطی در آب و خاک است که به فرآورده‌های غذایی منتقل می‌شود و در نهایت به سفره ایرانی می‌رسد.

ابتکار با بیان اینکه پایش کیفی مواد غذایی عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار در سال‌های اخیر آغاز شده است، گفت: اخیرا گزارش‌هایی از واردات گندم آلوده و چای تاریخ مصرف گذشته منتشر شده و این اخبار هم از سوی تعاونی‌ها و صنوف اعلام شده است.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه گندم آلوده به فلزات سنگین به هیچ عنوان قابل مصرف نیست، یادآور شد: سال گذشته هم چنین مشکلی برای برنج‌های آلوده به آرسنیک مطرح بود و این در حالی است که برنج آلوده به آرسنیک، متهم ردیف اول بروز سرطان در کودکان شناخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسوولیت پایش کیفی محصولات غذایی، ذاتا بر عهده مدیریت شهری نیست، در عین حال گفت: با توجه به عرضه فرآورده‌های غذایی در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند، شهرداری موظف است که تا حد امکان مواد عرضه شده را کنترل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha