سلامت نیوز: بر اساس بررسی برونداد علمی كشورهای مختلف جهان توسط موسسه علم سنجی SIMAGO، ایران تا سال 2018 براساس مقالات منتشر شده در تمام گرایش های علوم در جایگاه چهارم علمی جهان خواهد ایستاد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دكتر مصطفی قانعی ضمن اعلام این خبر گفت: در حال حاضر براساس پایگاه اطلاعات علمی SCOPUS، ایران در كلیه گرایش های علوم در جایگاه 16 جهان و رتبه نخست منطقه خاورمیانه و در علوم پزشكی و سلامت در رتبه دوم منطقه خاورمیانه قرار دارد.

وی اضافه كرد: در صورت حفظ روند كنونی و براساس بررسی برونداد علمی كشور های مختلف جهان تا سال 2018، كشور در جایگاه چهارم علمی جهان خواهد ایستاد و در علوم پزشكی و سلامت رتبه نخست منطقه خاورمیانه را بدست خواهیم آورد.

 دانشگاه علوم پزشكی تهران به جمع 100 دانشگاه برتر جهان پیوست


 دكتر قانعی افزود: براساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسه علم سنجی SIMAGO دو دانشگاه كشور شامل دانشگاه علوم پزشكی تهران و دانشگاه تهران به جمع یكصد دانشگاه برتر جهان پیوستند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران با رتبه 100 و در گرایش علمی فارماكولوژی، سم شناسی و علوم دارویی و دانشگاه تهران با رتبه 91 در گرایش علمی دامپزشكی در جمع یكصد دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha