سلامت نیوز: با اقدامات خوب دولت های نهم و دهم در بخش سلامت بیماران در محروم ترین مناطق کشور حداکثر نیم تا یک ساعته به مرکز درمانی مجهز می رسند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت های نهم و دهم خدمات بسیار گسترده و خوبی در بخش سلامت انجام پذیرفته است که مهم ترین آن ها رسیدگی به نیازهای مناطق محروم بوده است.

38 هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت است


دکتر سیدحسن امامی رضوی افزود: به عنوان مثال در سه سال گذشته 16 هزار تخت بیمارستانی ساخته شده و 38 هزار تخت نیز در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش پزشکی 127 پروژه دانشکده ای داشته ایم که 64 پروژه تکمیل شده است.

معاون درمان بیان داشت: 3 هزار خانه بهداشت ساخته شده و 1300 خانه بهداشت در حال ساخت است. همچنین حدود 1360 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی احداث شده و 3400 آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه شده است.

وی که در همایش روابط عمومی های دانشگاه های علوم پزشکی کشور سخن می گفت از روابط عمومی خواست این موفقیت ها را انعکاس دهند و گفت: در دولت های نهم و دهم 1800 مرکز بهداشتی و درمانی ساخته و تحویل شهرها و روستاها شده است.

اعزام سالانه 1500 متخصص به مناطق محروم کشور

وی با اشاره به ساخت و تحویل 1200 خانه پزشکان و 700 خانه در دست ساخت، اظها ر داشت: هم اکنون در اکثر مراکز درمانی کشور 4 متخصص اصلی مقیم داریم و سالانه 1500 متخصص به مناطق محروم می فرستیم و مردم در این مناطق با طی مسافتی در مدت زمان نیم تا یک ساعت به اولین مرکز درمانی مجهز می رسند و کار درمان بیماران خود را انجام می دهند.

وی از روابط عمومی ها خواست برنامه های سالیانه و ماهیانه خود را بر اساس اسناد بالادستی کشور از جمله سند تحولی نظام سلامت تنظیم و بر اساس آن عمل کنند.

راه اندازی وب دا یک اقدام به موقع و موفق


 وی در پایان تاکید کرد: راه اندازی پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب دا یک اقدام به موقع و موفق بود و خوب است که همه مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استفاده از این امکان بالقوه ارتباط موثری با مردم و رسانه ها برقرار کنند و اخبار حوزه خود را برای اطلاع رسانی به جامعه در اختیار وب دا قرار دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha