سلامت نیوز: مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح وضعیت تامین تجهیزات پزشکی، از فراهم کردن مقدمات قانونی لازم به منظور متناسب سازی قیمت تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: ملزومات مصرفی و حیاتی بخش دولتی همچنان با ارز مرجع وارد خواهد شد.

دکتر حسین کیوان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی در خصوص تجهیزات پزشکی در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: اما متاسفانه وضعیت قیمت‌ها و توانمندی بیمارستان‌ها و بیماران برای خرید این تجهیزات با توجه به ناکارآمدی بیمه‌ها چندان مساعد نیست.

وی تاکید کرد: وضعیت فعلی مورد قبول ما نیست و با شرایطی که امروز در جریان است مخالف هستیم.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از فراهم کردن مقدمات قانونی لازم به منظور متناسب سازی قیمت تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: در واقع به دنبال این هستیم که قیمت تجهیزات پزشکی تابعی از افزایش نرخ ارز نباشد، در این صورت شاید 30 درصد بیشتر به قیمت تجهیزات پزشکی اضافه نشود.

وی افزود:‌ تحقق این راهکار بخصوص در حیطه لوازم گران قیمت و پرمصرفی که بعضا تامین آن تجهیزات ممکن است خانواده‌ای را فقیر کند و علاوه بر رنج بیماری، رنج بدهی‌های پس از بهبود را هم بر دوش وی تحمیل کند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

کیوان در پاسخ به اینکه آیا افزایش 30 درصدی قیمت تجهیزات نسبت به گرانی‌های سال گذشته که به تبع نوسانات ارزی اتفاق افتاد،‌ تعیین می‌شود، گفت: اگر سال گذشته افزایش دو تا سه برابری قیمت را در برخی اقلام شاهد بودیم حتما به علت این بوده است که ارز مرجع آن حذف شده و با ارز آزاد وارد شده‌اند در غیراین صورت افزایش قیمت در همه اقلام رخ نداده است.

استنت‌های قلبی و سایر ملزومات مصرفی بخش دولتی با ارز مرجع وارد خواهد شد


مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره افزایش قیمت اقلام حیاتی از جمله استنت‌های قلبی تصریح کرد: استنت‌های قلبی تاکنون با ارز مرجع وارد شده‌اند. در حال حاضر هم موجودی ارز مرجع ما برای تامین تجهیزات بخش دولتی نگه داشته شده است. زیرا بخش‌های دولتی تعرفه‌های دولتی مصوب را اجرا می‌کنند که فاصله‌اش با تعرفه‌ خصوصی زیاد است. بنابراین اکنون هم استنت و مابقی تجهیزات مصرفی برای بخش دولتی با قیمت ارز مرجع که قیمت‌گذاری و مصوب شده، موجود است.

افزایش قیمت تجهیزات برای بخش خصوصی کمتر از دوبرابر است


کیوان با بیان اینکه برای بخش غیردولتی و خصوصی تجهیزات با ارز مبادله‌ای تامین شده است و اکنون موجود است، گفت: افزایش قیمت تجهیزات در این بخش‌ها کمتر از دو برابر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha