چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 74346
سلامت نیوز : مغز، کبد و قلب محل ذخیره سه نیروی بسیار مهم در بدن است که با استفاده از توانمندی هایی که در این اعضا وجود دارد، اعمال بسیار مهمی در بدن انسان انجام می شود. مغز منشاء قوای نفسانی است و از طریق ابزار خود که سیستم اعصاب است باعث حس و حرکت و تشخیص و تفکر می شود. کبد سرچشمه قوای طبیعی است و قلب که منبع قوای حیوانی است باعث تولید حرارت زندگی و یا به اصطلاح حرارت غریزی می شود.بدن ما انرژی لازم را برای ادامه حیات به صورت تدریجی از منبع انرژی خود که قلب باشد، برداشت می کند و به عبارتی به تدریج ذخایر را مصرف می کند. یکی از روش هایی که به تولید انرژی کمک می کند، انجام ورزش مداوم و صحیح است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ هنگام ورزش حرارتی که در بدن به ویژه در اندام ها تولید می شود به قلب باز می گردد و باعث پر شدن انرژی از دست رفته قلب می شود و قوای حیوانی و حرارت غریزی تقویت می شود. طی این روند هضم غذا بهتر انجام می شود و اعضای بدن نیرو می یابد و حتی دیگر منابع از جمله کبد و مغز نیرومندتر و در نهایت کل بدن تقویت می شود.

بنابراین ورزش، قوای حیوانی مربوط به قلب را تقویت می کند و به همین واسطه حرارت غریزی و انرژی زندگی بخش را زیاد می کند.با افزایش حرارت طبیعی مواد زاید تجمع یافته در اطراف سلول های بدن تحلیل می رود.این حرارت به عنوان محلل قوی در بدن انجام وظیفه می کند و با افزایش گردش خون در اطراف سلول ها، مواد زاید به حرکت درمی آید و به سمت سیستم های دفعی جریان می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha