چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 74347
سلامت نیوز : رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: به دولت پیشنهاد کرده بودیم ارز مرجع را ازدارو حذف کند تا دارو به قیمت واقعی خودش عرضه شود.

رهبرمژدهی آذر در گفت‌وگو با ایلنا با‌ تاکید بر اینکه طرفدار حذف ارز مرجع از دارو هستیم، گفت: زیرا اگر دارو قیمت واقعی‌اش را پیدا نکند به کشورهای همسایه قاچاق می شود همانطور که درحال حاضر هم این اتفاق می افتد.

وی بااشاره به اینکه دارو در ایران خیلی ارزان بوده است، افزود: ازهمین رو حذف ارز مرجع از دارو باید خیلی پیش تر از این ها انجام می شد.

مژدهی آذرخاطرنشان کرد: باحذف ارز مرجع از دارو باید بیمه‌ها فرانشیز خود را از 30 درصد به 10 درصد برسانند و خیلی از داروهایی که بیمه نیستند را تحت پوشش بیمه قرار دهند و به تعهدات خود دقیقا عمل کنند.

وی به تاثیرگذاری حذف ارز مرجع از دارو بر داروخانه‌ها اشاره کرد و افزود: داروخانه‌ها دیگر نمی توانند با سرمایه موجودشان دارو بخرند از همین رو باید با قرض گرفتن پول از بانک‌ها سرمایه خود را افزایش دهند تا بتوانند دارو بخرند و هفت‌ماه به بیمه‌ها‌ نسیه بفروشند.

رئیس انجمن داروسازان تاكیدكرد:‌ گران شدن دارو، تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان های بیمه‌گر و قاعده و قانون‌های پردردسر دارایی برای داروخانه ها محیط كسب و كار را برای همكاران ما غیرقابل تحمل كرده است.

مژدهی آذر در پاسخ به این سوال كه سازمان‌های بیمه چندماه است كه مطالبات داروخانه‌ها را نداده‌اند، افزود:‌ سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح 6 ماه است كه طلب داروخانه ها را نداده اند و در حقیقت از آذر سال گذشته پرداخت‌ها به داروخانه ها صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha