چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 74350

سلامت نیوز : یک متخصص پوست گفت: به طور معمول اثر بوتاکس بر روی پوست 3 تا 6 ماه باقی می‌ماند و پس از این مدت اثر بوتاکس از بین می‌رود و چروک‌ها مجددا ظاهر می‌شود.

دکتر سعید خیام باشی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با اشاره به اینکه بوتاکس عصاره سم باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم است که در درمان برخی بیماری‌های پوستی، اعصاب و زیبایی کاربرد دارد،‌ اظهار کرد: پزشکان برای نخستین بار در سال 1987 متوجه تاثیر این ماده بر کاهش چین و چروک‌های صورت شدند اما بوتاکس از سال 1990 به صورت رسمی برای موارد زیبایی بکار برده شد.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه تزریق بوتاکس یکی از روش‌هایی است که برای صاف کردن چین و چروک‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌تر در افراد به کار می‌رود،‌ اظهار کرد: بوتاکس پس از تزریق توسط عضله جذب می‌شود و با ایجاد نوعی فلج عضلانی موقت باعث محو شدن و از بین رفتن چین و چروک‌های پوست می‌شود.

خیام باشی با بیان اینکه چین و چروک‌های ناشی از اخم کردن بین ابروها یا روی پیشانی و چروک‌های اطراف چشم و دهان که در موقع خندیدن ظاهر می‌شود از مواردی است که با تزریق بوتاکس قابل درمان است،‌ ادامه داد: نوع چروک‌ها عمدتا ناشی از انقباض عضلات زیر پوستی هستند که با تزریق بوتاکس و کاهش توانایی انقباض این عضلات کاهش یافته و باعث کم شدن این چروک‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: بوتاکس علاوه بر کاهش چروک‌های پوستی برای بالا بردن سر بینی، اصلاح فرم سینه‌ها، کاهش دردهای میگرنی، و افتادگی پلک نیز کاربرد دارد.

این متخصص پوست با بیان اینکه به طور معمول اثر بوتاکس بر پوست 3 تا 6 ماه باقی می‌ماند و پس از این مدت اثر بوتاکس از بین می‌رود و چروک‌ها مجددا ظاهر می‌شود، گفت: این تاثیرات بستگی به محل تزریق دارد و در 5 درصد موارد افراد به این تزریقات واکنشی نشان نمی‌دهد.

خیام باشی با بیان اینکه تزریق بوتاکس عارضه جسمی مهمی ایجاد نمی‌کند، خاطرنشان کرد: سوزش و قرمزی خفیف که پس از چند ساعت خودبه‌خود برطرف می‌شود و هم‌چنین در برخی افراد سردرد یا تهوع خفیف یا علائم سرماخوردگی که پس از دو تا سه روز بهبود می‌یابد از عوارض تزریق بوتاکس است.

وی با بیان اینکه تزریق بوتاکس چندان دردناک نیست،‌ گفت: تزریق بوتاکس باید حتما با مشورت و زیر نظر پزشک متخصص پوست انجام شود زیرا شخص تزریق کننده باید آگاهی لازم در خصوص عوارض و روش مقابله با آن را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha